Szerző: Vörös Péter

2001. április 4. 09:36

Dell: az USA után további országokban igyekeznek az Apple babérjaira törni az oktatási piacon

2000-ig az oktatási intézményeknek történt számítógép eladásokban az Apple volt az első helyen az USA-ban. Az IDC piackutató cég adatai szerint tavaly volt az áttörés: 2000-ben a Dell részesedése ezen a 12 milliárd $-os piacon 17,3%, míg az Apple-é 13,9% volt. A Dell főként azt hangsúlyozza ki ezen a piacon, hogy érdemes "Wintel" gépeken felnevelni a tanulókat, hiszen jó eséllyel a munkahelyükön is ilyenekkel fognak találkozni.

A legutóbbi két negyedévben az Apple forgalom gondjainak legfőbb oka az oktatási piaccal kapcsolatos. Az Apple helyzete azért is nehéz, mert ha egyszer egy oktatási intézmény átáll a Wintel platformra, akkor valószínűleg nem fog onnan visszatérni az Apple-re. Márpedig egyre több iskola áll át a Wintel világhoz és a Dell a legsikeresebb ezen a piacon.

Most az USA piac után Kínában, Brazíliában, Indiában és Németországban igyekszik hasonló eredményeket elérni a Dell. Kínában és Brazíliában évente 50%-os növekedés várható az iskolák számítógép vásárlásaiban. Kevin Rollin, a cég elnöke személyesen utazott Brazíliába azért, hogy felvázolja a cég stratégiáját ezen az egyre fontosabbá váló piacon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról