Szerző: Vörös Péter

2001. március 30. 10:49

A Philips fontolóra veszi mobiltelefon részlegének eladását

Gerard Kleisterlee, aki április 30-ával lesz elnök-vezérigazgatója a cégnek azt mondta, hogy ha megfelelő ajánlatot kapnak, akkor megfontolják a mobiltelefon divízió eladását. Közös vállalat létrehozása szintén nincs kizárva. A holland vállalat már azóta keres partnert ezzel a részleggel kapcsolatban, amióta 1998-ban véget ért együttműködése a Lucent Technologies-zel.

Tavaly a cég 13,5 millió mobiltelefont adott el, így a világpiacon a 9. helyen állnak. A divízió nyeresége tavaly 881.000$ volt, szemben a 470.000$-os veszteséggel 1999-ben. Nanda Huizing, a cég szóvivője februárban azt közölte, hogy a cég idei évre tervezett 20 millió darabos mobiltelefon eladási száma némileg túlzott, részben az USA-ban lecsökkent kereslet miatt. Huizing szerint a piaccal együtt fog nőni a Philips is, ez 20-25%-os növekedést jelent.

A Philips szerint az idén 500 millió mobiltelefon fog elkelni világszerte. A Nokia éppen e hónap elején vitte le várakozásait a globális mobiltelefon eladásokat illetően: míg korábban 550 millió darabra számított a finn óriás, addig most 450-500 millió közötti darabszám az előrejelzés. 2000-ben a Dataquest piackutató cég adatai szerint 46%-kal 413 millió darabra nőtt a mobiltelefonok eladása.

Az elemzők szerint a növekedési ütem lassulása mögött két fő tényező áll: a világgazdaság lelassulása és az, hogy a fogyasztók várnak a jobb, Internet-kész telefonokra mielőtt lecserélnék készüléküket.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról