Szerző: roberto

2001. március 29. 00:44

A közép-kelet-európai szilíciumvölgy körvonalai: a hírközlésről szóló törvényjavaslat az Országgyűlés előtt

[MTI] A polgárok életminőségének javítása, a magyar gazdaság fejlődése és az infokommunikációs korszakváltás szempontjából kiemelkedő jelentőségűnek nevezte Stumpf István a hírközlésről szóló törvényjavaslatot szerdai expozéjában. Az előterjesztés a távközlés, a postai tevékenység, a műsorszórás és a műsorelosztás szabályait, a hírközlési piac működési elveit és kereteit határozza meg.

HIRDETÉS

[MTI] A polgárok életminőségének javítása, a magyar gazdaság fejlődése és az "infokommunikációs korszakváltás" szempontjából kiemelkedő jelentőségűnek nevezte Stumpf István a hírközlésről szóló törvényjavaslatot szerdai expozéjában. Az előterjesztés a távközlés, a postai tevékenység, a műsorszórás és a műsorelosztás szabályait, a hírközlési piac működési elveit és kereteit határozza meg.

A Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter szerint az újraszabályozás egyik legfontosabb célja, hogy a verseny lehetőségének megnyitásával leszorítsa az árakat, és minél szélesebb kör számára tegye hozzáférhetővé az információs társadalom vívmányait.
-- A másik fontos cél a gazdaságélénkítő, a piacot serkentő, az innovációt, a befektetést növelő hatás, mert az infokommunkációnak kitüntetett jelentősége van a magyar gazdaság szempontjából -- mondta a miniszter. Hozzátette: 1994 és 2000 között ebbe az ágazatba több mint ezermilliárd forintos befektetés történt, ami azt jelenti, hogy évente 160-170 milliárd forint áramlott ebbe a szektorba, és 2010-re a GDP 6,6 százalékát adja az informatika. Stumpf István szerint ezáltal Magyarország Közép-Kelet-Európában egy olyan ország esélyét mutatja fel, amely ezen a területen ki tudja építeni "a közép-kelet-európai szilíciumvölgynek a körvonalait, gazdasági feltételeit."
-- Ezért fontos, hogy a törvény megteremtse a verseny lehetőségét -- jelentette ki. A miniszter hangsúlyozta: a javaslat nem az egyes befektető csoportoknak kedvez, hanem arra törekszik, hogy a fogyasztókat hozza előnyös helyzetbe.

a címlapról