Szerző: Kovács Attila

2001. március 12. 02:19

A GDC-n a Matrox szakembere a displacement mappingről fog előadást tartani

A március végén megrendezésre kerülő Game Developers Conference -en a Matroxos Juan Guardado fog előadást tartani a displacement mappingről. Mi is az a displacement mapping?

HIRDETÉS

A március végén megrendezésre kerülő Game Developers Conference-en a Matroxos Juan Guardado fog előadást tartani a displacement mappingről. Mi is az a displacement mapping?

Gyakorlatilag ez egy olyan eljárás, amely a végeredményre nézve kísértetiesen hasonlít az environment mapped bump mappingre, azonban bump mappinggel ellentétben itt nem csak a felület normálvektorát módosítják, hanem magát a felületet is. Ez gyakorlatban annyit jelent, hogy a displacement mapping (DM) eljárással előállított testeken a hatás nem csak a felületen, hanem a kontúrvonalakon is látszódni fog. Példaként: EMBM használatával egy bump-os földgömb kontúrvonala kör marad, míg DM használatával a kontúrvonal is megváltozik - a hegyeknél kidudorodik, a völgyeknél beljebb nyomódik -, mivel a DM eljárás magát a test geometriáját változtatja meg.


Ez a kép maga a displacement map. Ez gyakorlatilag megegyezik a bump mapping esetében használt bump mappel. Ezen a képen a világosabb részek jelentik a magasabb területeket, míg a sötétebb árnyalatok a mélyebb pontokat.

Ez a kép pedig a displacement mapping eljárás során kapott felület. Érdekes ugye?

Ha figyelembe vesszük azt, hogy a Matrox 2000 nyarán bemutatót tartott a Matrix Palette Skinning eljárásról, nem beszélve, hogy a G400 bemutatása előtt a GDC-n a Matrox az EMBM-ről tartott kiselőadást (ami végül az egyik jelentős képessége lett a G400-nak), akkor beláthatjuk, hogy a jövőben megjelenő Matrox kártyák támogatni fogják mind a matrix palette skinninget, mind pedig a displacement mappinget.

a címlapról