Szerző: Koi Tamás

2025. július 16. 12:52

Feltételekkel lehet a 4iG-é a PR-Telecom

Csaknem egyéves előzetes feltáró vizsgálatot követően a Gazdasági Versenyhivatal bejelentette, hogy szigorú feltételekkel engedélyezi a 4iG Nyrt. számára a 270 településen jelen lévő PR-Telecom felvásárlását.

A tavaly augusztusban indult versenyfelügyeleti eljárás lezárását követően engedélyezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a 4iG Nyrt. számára, hogy felvásárolja az egyik utolsó megmaradt, közepes méretű távközlési szolgáltatót, a PR-Telecomot. A 270 településen jelen lévő, mintegy 55 ezer, többségében lakossági ügyféllel rendelkező szolgáltató hálózata 79 településen van átfedésben a 4iG saját távközlési cégének, a One-nak a hálózatával, ebből 56 települést értintően kellett a cégnek kötelező vállalásokat tennie az akvizíció engedélyezése érdekében.

Ezeken a területeken lenne a felek együttes piaci részesedése ugyanis kiemelkedően magas (50% feletti, mégpedig oly módon, hogy a részesedés tranzakció általi növekménye is érdemi), ami alapján káros versenyhatások, elsősorban az árak emelkedése volt valószínűsíthető.

nagyhalkishal

Platón ragadt informatikusok klubja

Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.

A hivatal közleménye szerint a várható káros versenyhatások kapcsán a GVH álláspontjának megismerését követően a 4iG vállalást tett azok kiküszöbölésére, amelyet a GVH felhívására több körben pontosított. A kötelezően előírt vállalás az összefonódást követő öt évre szól és tartalmát tekintve két irányú: az árazásban a verseny hatásának biztosítására, valamint a versenytárs belépése esetén a kampányok átmeneti korlátozására vonatkozik, illetve tartalmaz igazolási jellegű vállalásokat, amelyek lehetővé teszik az előírt intézkedések teljesítésének utólagos ellenőrzését.

Az árazásra vonatkozó vállalás lényegében azt tartalmazza, hogy a 4iG az érintett településeken a vállalt időszakban csak az ún. referencia településeknél (ezek olyan települések, ahol a szolgáltató versenyben van) alkalmazott mértékben változtathat az árakon.

A kampány vállalás pedig azt biztosítja, hogy ha egy új szolgáltató nagykereskedelmi szolgáltatás igénybe vételével lépne az érintett településeken piacra, akkor a 4iG (illetve a One) az érintett területeken négy hónapig nem keresheti meg a fogyasztókat aktív marketing eszközökkel és nem kötheti hűségvállalással őket magához. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha egy új szolgáltató saját infrastruktúra kiépítése mellett jelenik meg az adott településen.

A GVH legutóbb az Invitel felvásárlását kötötte feltételekhez a magyar távközlési piacon - akkor éppen egy most már a 4iG érdekkörébe tartozó szolgáltató, a DIGI Kft. hajtotta végre az akvizíciót. Az eljárásból akkor kisebb botrány lett, mivel felmerült, hogy a DIGI az adatszolgáltatás során félrevezethette a hatóságot, ezért megismételt eljárás és bírság következett. A DIGI-nek akkor nem volt elég árazási- és marketingvállalásokat tennie, a cégnek a megszerzett infrastruktúra egy részét értékesítenie kellett.

A 4iG egy másik, távközlési területet érintő akvizíciójának engedélyeztetése továbbra is folyamatban van a GVH-nál - ez a Direct One (korábban UPC Direct) műholdas előfizetői bázisának a megszerzése, melyről szintén tavaly júliusban írtak alá szándéknyilatkozatot a felek.

a címlapról

JUNKFEE

0

Félig mosolyoghat, félig sírhat az Apple szeme

2025. december 12. 13:00

A fellebbviteli bíróság szerint az Apple-nek joga van jutalékot felszámítani a külső linkeken keresztül végzett vásárlások után, de bizonyos korlátok között.