:

Szerző: Koi Tamás

2025. június 24. 11:05

Elsőként a marketingesek hullhatnak az Intelnél

Rövidesen megkaphatják felmondóleveleiket azok az Intel-dolgozók, akik elsőként esnek áldozatául a vállalat idén tavasszal bejelentett átszervezési folyamatának, illetve az azzal járó elbocsátásoknak.

Olyan levelet kaptak az Intel marketingrészlegén dolgozók múlt héten, amit valószínűleg kevés munkavállaló szeret kapni: a menedzsment arról értesítette a csapatot, hogy az általuk elvégzett munka jelentős részét az Accenture nevű tanácsadócéghez szervezi ki rövidesen. Mindez már része az Intel tavasszal bejelentett költségcsökkentési és átstrukturálás folyamatának, mely a márciusban érkezett új vezérigazgató, Lip-Bu Tan nevéhez fűződik.

Az ominózus levélben többek között olyan, nem túl lelkesítő megállapÍtások szerepelnek, miszerint a menedzsment úgy gondolja, hogy az Accenture a mesterséges intelligenciát felhasználva jobban, illetve hatékonyabban képes lesz majd megtalálni az utat a vállalat vásárlóihoz, mint a meglévő marketingcsapat.

A szöveg szerint legkésőbb július 11-én értesíteni fognak majd minden érintettet arról, hogy megtarthatja-e az állását - hogy ez pontosan hány munkavállalót fog érinteni, illetve egyáltalán hányan dolgoznak marketingterületen a chipzillánál, arról egyelőre nincs konkrét információ.

layoff_guy

Budapesten nyitott új irodát az HTEC (x)

A globális piacon tervezési és mérnöki szolgáltatásokat nyújtó, AI-first szemléletű HTEC Budapesten nyitotta meg új irodáját.

Budapesten nyitott új irodát az HTEC (x) A globális piacon tervezési és mérnöki szolgáltatásokat nyújtó, AI-first szemléletű HTEC Budapesten nyitotta meg új irodáját.

Az elbocsátások mögött álló stratégiai döntések személyesen Tan-hoz köthetők, aki ugyan mérnök hátterű veterán félvezetőipari topmenedzser, de soha nem dolgozott korábban az Intelnél elődjével, Pat Gelsingerrel ellentétben, akit tavaly decemberben mozdítottak el a chipgyártó éléről.

Az új vezérigazgató egy rendkívül megtépázott Intelt vett át márciusban, és már akkor előrevetítette, hogy a hosszútávú túléléshez radikális változásokra lesz szüksége a cégnek, beleértve a hatékonyabb szervezeti működés felépítését és a mérnöki kompetencia erősítését.

Az Intel marketingrészlege korábban a vállalat működésének egyik megingathatatlan bástyája volt, egészen az 1991-ben elindított Intel Inside kampánytól kezdődően, amikor a vállalat direktben kezdte megszólítani vásárlóközönségét. A cég ehhez aktívan támaszkodott legnagyobb gyártópartnereire, a PC-piac prominens szereplőire, ugyanakkor a mai napig megtalálhatók a boltok polcain a cég kifejezetten PC-építőknek szánt dobozos megoldásai.

a címlapról