Csak jövőre indulhatnak az EU-ban a WhatsApp hirdetései
Ugyan világszerte már elindult a folyamat, de az európai térségben 2026-tól jelenhetnek meg legkorább a hirdetések a WhatsApp üzenetküldőben.
11 év telt el azóta, hogy a Meta rátette kezét a WhatsAppra, és akkoriban példátlannak számító, 19 milliárdos vételárért megszerezte magának az üzenetküldő szolgáltatást. Egészen eddig a közösségi óriás nem is tért el az eredeti alapítók azon hozzáállásától, hogy nem kellenek hirdetések az applikációba, ami már magában különbözővé tette a Facebookkal, Instagrammal és a Threads-szel ellentétben. Ez a korszak azonban lezárult azzal, hogy a Meta hétfőn bejelentette: a vállalkozások számára megnyílik a lehetőség úgynevezett állapothirdetések futtatására, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy az alkalmazás üzenetküldő funkcióin keresztül lépjenek kapcsolatba a hirdetőkkel.
Szinte már számítani lehetett rá, hogy az Európai Unióban a folyamat lassabb lesz a szabályozók miatt, a bevezetés egyelőre nem indul el a régióban. A Meta arról tájékoztatta az ír adatvédelmi bizottságot (DPC), hogy az új hirdetési modellt legkorábban jövőre, tehát 2026-ban indítják el az EU-ban. A bizottság a következő időszakban megkezdi a tárgyalásokat a WhatsApp-pal és a többi uniós adatvédelmi hatósággal a tervezett modell részletesebb felülvizsgálata érdekében, mielőtt az bevezetésre kerülne a régióban.
A pénztáros devopsos Kutatások szerint a cloudra elköltött pénzek közel 30%-a pazarlás. A kifejezetten költségszemléletű DevOps-tudás értékes skill lehet idővel.
Az elképzelés, hogy a hirdetések csak a WhatsApp „Frissítések” lapján jelennek meg a felhasználóknak, hogy elkülönítsék a promóciókat az emberek személyes beszélgetéseitől. Ezenkívül a Meta elkezdi bevételszerzésre használni a WhatsApp Csatornák funkcióját keresési hirdetéseken és feliratkozásokon keresztül.
Nikila Srinivasan, a Meta üzleti üzenetküldésért felelős termékvezetőjének elmondása szerint a Meta csak alapvető információkat fog felhasználni a felhasználók előtt megjelenő hirdetések kiválasztásához, például adott személy lakhelyére, használt eszközére, beszélt nyelvére vonatkozó információkat, vagy olyan jellegű adatokat, hogy kit követ, vagy miként interaktál a hirdetésekkel. Akik összekapcsolták a WhatsAppot a Meta Fiókközponttal, célzottabb hirdetéseket kaphatnak az Instagram és a Facebook hirdetési beállításai miatt.
Miközben Zuckerbergék bevételi csatornává alakítják a WhatsAppot, épp zajlik a Meta és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) közötti nagy horderejű trösztellenes ügy, melynek végkimeneteltől függően akár a WhatsAppot vagy az Instagramon is elveszítheti a Meta, de még hónapokat kell várni a végső döntésre. Egyelőre a jelek szerint a közösségi óriás esélyei hangyányival jobbak lehetnek. Az FTC arra kérte James Boasberg szövetségi bírót, hogy írja elő a Facebook számára a 2012-ben vásárolt Instagram és a 2014-ben megszerzett WhatsApp értékesítését, vagyis lényegében a cég háromtagú fő szolgáltatásportfóliójának feldarabolását, mivel a közösségi hálózatok és szolgáltatások piacán az elmúlt évtizedben túlságosan nagyra nőtt, erősebb versenytárs nélkül.