Jönnek a hirdetések a WhatsAppba
Jelentős lépés a WhatsApp életében, hogy a Meta bevezeti az alkalmazásba a reklámokat, amit az előző tulajdonosok határozottan elleneztek.
Már 11 év telt el azóta, hogy a Meta rátette kezét a WhatsAppra, és akkoriban példátlannak számító, 19 milliárdos vételárért megszerezte magának az üzenetküldő szolgáltatást. Egészen eddig a közösségi óriás nem is tért el az eredeti alapítók azon hozzáállásától, hogy nem kellenek hirdetések az applikációba, ami már magában különbözővé tette a Facebookkal, Instagrammal és a Threads-szel ellentétben. Ennek a korszaknak azonban vége.
A Meta hétfőn bejelentette, hogy a vállalkozások számára megnyílik a lehetőség úgynevezett állapothirdetések futtatására, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy az alkalmazás üzenetküldő funkcióin keresztül lépjenek kapcsolatba a hirdetőkkel. A hirdetések csak a WhatsApp „Frissítések” lapján jelennek meg a felhasználóknak, hogy elkülönítsék a promóciókat az emberek személyes beszélgetéseitől. Ezenkívül a Meta elkezdi bevételszerzésre használni a WhatsApp Csatornák funkcióját keresési hirdetéseken és feliratkozásokon keresztül.
Nikila Srinivasan, a Meta üzleti üzenetküldésért felelős termékvezetőjének elmondása szerint a Meta csak alapvető információkat fog felhasználni a felhasználók előtt megjelenő hirdetések kiválasztásához, például adott személy lakhelyére, használt eszközére, beszélt nyelvére vonatkozó információkat, vagy olyan jellegű adatokat, hogy kit követ, vagy miként interaktál a hirdetésekkel.
Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.
Mark Zuckerberg 2022-ben beszélt először arról, hogy a WhatsApp lehet a „vállalat történetének következő meghatározó fejezete”, azóta a hirdetések bevezetésének meglépése az első erőteljesebb intézkedés, ami valóban ebbe az irányba viheti az appot. A Meta már most is lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy úgynevezett kattintással üzenetet küldő hirdetéseket futtassanak a Facebookon és az Instagramon, ezek utána a WhatsAppra irányítják a felhasználókat, ahol közvetlenül kapcsolatba léphetnek a vállalkozásokkal. A Meta arra számít, hogy a márkák és a fogyasztók közötti üzenetküldés lesz az üzlet következő pillére, mivel a WhatsAppnak már több mint 3 milliárd havi felhasználója van, köztük több mint 100 millió ember az Egyesült Államokban él, és ez a szám csak növekszik.
Miközben Zuckerbergék bevételi csatornává alakítják a WhatsAppot, épp zajlik a Meta és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) közötti nagy horderejű trösztellenes ügy, melynek végkimeneteltől függően akár a WhatsAppot vagy az Instagramon is elveszítheti a Meta, de még hónapokat kell várni a végső döntésre. Egyelőre a jelek szerint a közösségi óriás esélyei hangyányival jobbak lehetnek. Az FTC arra kérte James Boasberg szövetségi bírót, hogy írja elő a Facebook számára a 2012-ben vásárolt Instagram és a 2014-ben megszerzett WhatsApp értékesítését, vagyis lényegében a cég háromtagú fő szolgáltatásportfóliójának feldarabolását, mivel a közösségi hálózatok és szolgáltatások piacán az elmúlt évtizedben túlságosan nagyra nőtt, erősebb versenytárs nélkül.