Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. június 17. 10:18

Jönnek a hirdetések a WhatsAppba

Jelentős lépés a WhatsApp életében, hogy a Meta bevezeti az alkalmazásba a reklámokat, amit az előző tulajdonosok határozottan elleneztek.

Már 11 év telt el azóta, hogy a Meta rátette kezét a WhatsAppra, és akkoriban példátlannak számító, 19 milliárdos vételárért megszerezte magának az üzenetküldő szolgáltatást. Egészen eddig a közösségi óriás nem is tért el az eredeti alapítók azon hozzáállásától, hogy nem kellenek hirdetések az applikációba, ami már magában különbözővé tette a Facebookkal, Instagrammal és a Threads-szel ellentétben. Ennek a korszaknak azonban vége.

A Meta hétfőn bejelentette, hogy a vállalkozások számára megnyílik a lehetőség úgynevezett állapothirdetések futtatására, amelyek arra ösztönzik a felhasználókat, hogy az alkalmazás üzenetküldő funkcióin keresztül lépjenek kapcsolatba a hirdetőkkel. A hirdetések csak a WhatsApp „Frissítések” lapján jelennek meg a felhasználóknak, hogy elkülönítsék a promóciókat az emberek személyes beszélgetéseitől. Ezenkívül a Meta elkezdi bevételszerzésre használni a WhatsApp Csatornák funkcióját keresési hirdetéseken és feliratkozásokon keresztül.

Nikila Srinivasan, a Meta üzleti üzenetküldésért felelős termékvezetőjének elmondása szerint a Meta csak alapvető információkat fog felhasználni a felhasználók előtt megjelenő hirdetések kiválasztásához, például adott személy lakhelyére, használt eszközére, beszélt nyelvére vonatkozó információkat, vagy olyan jellegű adatokat, hogy kit követ, vagy miként interaktál a hirdetésekkel.

whatsappfizetos

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Mark Zuckerberg 2022-ben beszélt először arról, hogy a WhatsApp lehet a „vállalat történetének következő meghatározó fejezete”, azóta a hirdetések bevezetésének meglépése az első erőteljesebb intézkedés, ami valóban ebbe az irányba viheti az appot. A Meta már most is lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy úgynevezett kattintással üzenetet küldő hirdetéseket futtassanak a Facebookon és az Instagramon, ezek utána a WhatsAppra irányítják a felhasználókat, ahol közvetlenül kapcsolatba léphetnek a vállalkozásokkal. A Meta arra számít, hogy a márkák és a fogyasztók közötti üzenetküldés lesz az üzlet következő pillére, mivel a WhatsAppnak már több mint 3 milliárd havi felhasználója van, köztük több mint 100 millió ember az Egyesült Államokban él, és ez a szám csak növekszik.

Miközben Zuckerbergék bevételi csatornává alakítják a WhatsAppot, épp zajlik a Meta és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) közötti nagy horderejű trösztellenes ügy, melynek végkimeneteltől függően akár a WhatsAppot vagy az Instagramon is elveszítheti a Meta, de még hónapokat kell várni a végső döntésre. Egyelőre a jelek szerint a közösségi óriás esélyei hangyányival jobbak lehetnek. Az FTC arra kérte James Boasberg szövetségi bírót, hogy írja elő a Facebook számára a 2012-ben vásárolt Instagram és a 2014-ben megszerzett WhatsApp értékesítését, vagyis lényegében a cég háromtagú fő szolgáltatásportfóliójának feldarabolását, mivel a közösségi hálózatok és szolgáltatások piacán az elmúlt évtizedben túlságosan nagyra nőtt, erősebb versenytárs nélkül.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról