Szerző: Dömös Zsuzsanna

2025. június 12. 10:53

Fogyasztói termékként rajtol a Snap következő AR-szemüvege

Újgenerációs AR-okosszemüveggel áll elő jövőre a Snap, ami hosszú évek után először áll majd készen arra, hogy a fogyasztóknak is értékesíteni lehessen.

A Snap már dolgozik a Spectacles AR szemüveg következő, egészen pontosan hatodik iterációján, melynek piaci bevezetése 2026-ban kezdődhet nyilvánosan elérhető eszközként. Ezzel a cég egyedi pozíciót vívhat ki magának a piacon, mivel az Apple, a Meta és a Google még mindig nem dobták piacra saját AR-szemüvegüket, de a verseny minden bizonnyal ebben az évtizedben felforrósodhat a szereplők belépésével.

A Snapchat mögött álló cég eredetileg exkluzívan csak fejlesztők számára tette elérhetővé 2024 végén a Spectacles ötödik generációját, majd az értékesítést kibővítette a diákok és tanárok számára az idei év elején egy oktatási program keretén belül. Evan Spiegel, a Snap vezérigazgatójának elmondása szerint sikerült elérni, hogy az eszköz sokkal kisebb formátumú legyen, a súlyát is töredékére csökkentették, miközben funkciók terén többet tud kínálni a korábbi kiadásoknál.

Ennél, illetve a 2026-os eléggé tágan értelmezhető megjelenési dátumon kívül más technikai részletet még nem tudni a már Specs néven piacra kerülő hatodikgenerációs termékről, ami már a korábbi Spectacles brandinget is elhagyja. Spiegel még hozzátette, hogy a Lenses több millió 3D effektet, objektumot, karaktert és AR transzformációt tartalmazó könyvtára kompatibilis lesz a Specs következő verziójával.

snapspecs

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Bár a cég egyelőre nem árulja el a specifikációkat, a 2024-es kiadás valamennyi teret ad a találgatásnak, főleg abban a tekintetben, hogy fejlettebb, könnyebb eszköz várható. A korábbi verzió 46 fokos látómezőt kínál sztereó hullámvezető kijelzőn keresztül, dual folyadékkristályos (LcoS) szilícium miniatűr projektorokkal, melyek fokonként 37 pixel felbontást jelenítenek meg. A készülék Snapdragon processzort, két nagy felbontású színes kamerát, hat beépített mikrofont, két infravörös látókamerát tartalmaz, és képes a kézmozgás követésére. Az akkumulátor üzemideje 45 perc, ami viszonylag kevés, így a várakozások szerint ezen a téren hozhat még fejlődést a következő kiadás.

A cég közben a szemüveget hajtó SnapOS operációs rendszerhez is jelentős frissítéseket jelentett be. A legfontosabb az OpenAI technológiáival és a Google Cloud Geminivel való új integrációk, amelyek lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy multimodális, mesterséges intelligenciával vezérelt Lenses tartalmakat, azaz AR-filtereket és élményeket hozzanak létre a Specs szemüvegekhez, így elérhetővé téve a valós idejű fordítást és az interaktív kalandokat.

Mindezen felül állítólag új API-k is érkeznek a térbeli és audió lehetőségek bővítéséhez, köztük egy Depth Module API, mely az AR-tartalmakat 3D-s térben rögzíti, és az Automated Speech Recognition API, amely több mint 40 nyelvet támogat. A Snap3D API-ja állítólag valós idejű 3D-s objektumok generálását is lehetővé teszi majd. Említették még a Niantic Spatial VPS integrációt és a WebXR böngészőtámogatást, amely lehetővé teszi a megosztott, mesterséges intelligencia által támogatott világtérképet és a WebXR tartalmakhoz való kibővített hozzáférést.

Az első Spectacles szemüveg 2016-os megjelenésekor az akkor még 130 dolláros viselhető eszköz finoman szólva sem robbant nagyot, és egyszerű funkciókra korlátozódott, leginkább a rövid videók készítésére. A cég 2021-ben kiterjesztett valóság kijelzőkkel frissítette a terméket, ami lehetővé tette a felhasználók számára, hogy virtuális képeket lássanak a szemüveg által a való világban látottak fölé helyezve.

Azóta egyre nagyobb a verseny a headsetek piacán, az Apple 2024 februárjában kezdte el árulni 3500 dolláros Vision Pro szemüvegét. A Meta már számos élvonalbeli termékkel rendelkezik, beleértve a Quest VR headseteket, a Ray-Ban Meta okosszemüvegeket és a tavaly ősszel bemutatott Project Orion AR-szemüveget. Eközben a Google májusban jelentette be saját belépését a piacra, és valamikor jövőre tervezi saját okosszemüvege kiadását.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról