Villámgyors hálózatot ad az AI klaszterekhez a Broadcom
Bemutatta a Tomahawk-sorozatú hálózati chipek legújabb generációját a Broadcom - az új megoldással az AI-adatközpontok skálázhatósága tovább javul, több százezer vagy akár milliós nagyságrendű GPU összekapcsolásával.
A Broadcom kedden bejelentette Ethernet-alapú adatközponti hálózati chipjeinek legújabb generációját, a Tomahawk 6-ot, mely a cég várakozásai szerint tovább javíthatja az AI klaszterek skálázhatóságát. Az új chip a világ első olyan, nagy teljesítményű switchekbe szánt megoldása, mely másodpercenként 102,4 terabit adat feldolgozására képes.
A vállalat ezzel a processzorklaszterek működése során jelentkező szűk keresztmetszetek egyikét orvosolja, különösen nagy számú GPU-t használó adatközpontok esetében, melyek az AI-alkalmazások tanítását végzik. A Broadcom szerint az áttörést jelentő megoldással akár százezer GPU-nál többet tartalmazó rendszerek is összekapcsolhatók, a technológia fejlődésének köszönhetően pedig nincs messze az a pont, amikor egy-egy adatközpontban több millió GPU áll majd munkába.
Amikor a kaszás már a pipeline-ban van Az elbocsátás lehetősége a munka kellemetlen velejárója, melynek vannak előzményei, és következményei is.
A Broacom adatközponti hálózati megoldásait előszeretettel használják a legnagyobb hyperscalerek saját létesítményeikben, részben mivel az amerikai gyártó a több évtizedes múltra visszatekintő, ezért könnyen implementálható és bővíthető Ethernet-szabványra építi a megoldásait - köztük a Tomahawk 6-ot is.
A TSMC 3 nm-es gyártósorain készülő új hálózati chip különböző verziói 200G SerDes-támogatást és akár 1024 100G-s SerDes linket kínálnak, emellett az optikai hálózatokra optimalizált variáns a negyedik és ötödik generációs Tomahawk-hoz hasonlóan integrált transzceivereket (co-packaged optics, azaz CPO) tartalmaz, mely hozzájárul az energiahatékonyabb működéshez és a komponens-költségek csökkentéséhez.
Szintén része a Tomahawk 6-nak a Cognitive Routing 2.0-nak nevezett technológia, mely érzékeli a hálózati torlódásokat és bizonyos keretek közt képes átirányítani a forgalmat a szűk keresztmetszetek elkerülése érdekében.