Az IrodaNet-előfizetőket sem tartja patthelyzetben a Yettel
A kifejezetten a vezetékes net kiváltására létrehozott, vezeték nélküli (azaz mobilos) infrastruktúrára épülő netes előfizetések a szolgáltatás jellegéből adódóan néha nem az elvárt teljesítményt nyújtják - az operátorok ilyenkor előszeretettel tárják szét a kezüket, a Yettel azonban az OtthoNet szolgáltatás után mostantól az IrodaNet konstrukciók esetében is méltányosan (vagy legalábbis méltányosabban) jár el.
A mobilpiac különleges kettőssége - mely Magyarországon kifejezetten jól érzékelhető -, hogy míg a jogi személyek általában kedvezőbb áron és feltételekkel juthatnak szolgáltatáshoz, addig a természetes személyek, azaz a magánügyfelek érdekeit a hatóságok hatékonyabban védik.
Magyarországon mielőtt a hatósághoz fordulna egy előfizető a vélt vagy valós érdeksérelme miatt, megkeresheti a Média- és Hírközlési Biztos hivatalát, mely - amennyiben az ügyben hatásköre van - megpróbál a felek közt egyfajta mediátorként valamiféle megegyezést tető alá hozni.
Egy ilyen konkrét, 2022-es ügyfélpanaszból indult egyeztetési eljárás után vállalta a Yettel Magyarország, hogy a telefon- és internetszolgáltatás minőségét sérelmező panaszok műszaki hátterét kivizsgálja, és amennyiben a szolgáltató jogszerű eljárása ellenére az ügyfél által kifogásolt jelenség bizonyíthatóan a mobilszolgáltatás sajátosságaiból fakad, indokolt esetben mérlegeli a szerződés megszüntetésének lehetőségét, akár egyedi kedvezményes feltételek mellett.
Amikor a kaszás már a pipeline-ban van Az elbocsátás lehetősége a munka kellemetlen velejárója, melynek vannak előzményei, és következményei is.
A Yettel Magyarország Zrt. vállalta egyben, hogy az otthoni felhasználásra szánt mobilinternet-szolgáltatások minőségét sérelmező panaszok körében eltekint az idő előtti szerződésmegszüntetési díjtól, ha a mobiltechnológia sajátosságaira vezethető vissza a rendeltetésszerű használatot korlátozó tartós teljesítménycsökkenés.
További feltétele a méltányos eljárásnak, hogy az emiatti kifogást az előfizető a szerződéskötéstől számított harminc napon túl, de egy éven belül jelezze a szolgáltatónál, valamint a Yettel hasonló méltányossággal jár el a szolgáltatásnak a szerződéskötésnél megadottól eltérő, új regisztrált címen történő igénybevétele esetén is.
A hangsúly ez esetben a jogszerű eljárás kifejezésen van, a Yettel Magyarország az internet-hozzáférési szolgáltatásokra vonatkozó minőségi célértékeit feltüntető táblázata szerint ugyanis a szolgáltató nem vállal sem a késleltetési paraméterekre sem a csomagvesztésre vonatkozó minőségi célértékeket, a fel- és letöltési sebességre pedig csak becsült értéket ad.
Ez egy olyan, helyhez kötött mobilszolgáltatásnál, mint az OtthonNet és IrodaNet akár a létesítést követően hónapokkal is okozhat nem várt problémákat, akár a szolgáltató érdekkörén kívül is.
Ez esetben a Yettel már nem csak a lakossági ügyfelek felé jár el a fentiek alapján méltányosan, hanem az IrodaNet-re előfizető kkv-k esetében is. A módosított megállapodás határozatlan időre érvényes, a felek az annak teljesítésével összefüggő tapasztalataikat évente áttekintik és értékelik, figyelemmel a mindenkori piaci változásokra is - áll a hatóság által kiadott közleményben.