Leelőzte a Xiaomi az Apple-t a viselhető kütyükkel
Az Apple talán idén kaphat erőre a tízéves Watch frissítése után, miközben a kínaiak elhúznak mellette a viselhető szíjas eszközök piacán.
A Canalys friss adatai szerint a kínai Xiaomi megelőzte az Apple-t a viselhető eszközök globális piacán, így 2025 első negyedévében vezető gyártóként sikerült visszavennie a koronát. A kutatócég szerint a kínaiak főleg annak köszönhetik az erősödést, hogy kiforrottabb stratégiával álltak hozzá az ökoszisztéma erősítéséhez, miközben az Apple meggyengült ilyen téren. A legutóbb zárult negyedéves időszak során a viselhető szíjas eszközök (tehát okosórák, aktivitásmérők) piaca erős fellendülés jeleit mutatta: a szállítások éves összevetésben 13 százalékkal erősödtek 46,6 millió darabra.
A Canalys elemzője, Jack Leathem szerint mivel a Xiaomi az alacsonyabb árfekvésű Mi Band és Redmi Watch termékeket is frissítette és fejlesztette, az új funkcióknak köszönhetően lényegeset lépett előre ár-érték arányban, miközben megtartotta a versenyképes árképzést. Többek közt ennek köszönhetően sikerült erősödni a feltörekvő gazdaságok piacain is, melyekre a Samsung szintén fokozott figyelmet fordít.
Repülésbiztonság és innováció a HungaroControl fókuszában (x) Technológiai infrastruktúrában és szakmai kompetenciában is a régió egyik legfejlettebb léginavigációs szolgáltatója a HungaroControl.
A Xiaomi 8,7 millió darab eszközt szállított le az elmúlt negyedévben, ami 44 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Az erősödésben kulcsszerepet játszott a Redmi Band 5 népszerűsége, de a lendületet igazán a HyperOS termékcsalád és az otthoni felszerelések összekapcsolása adta meg a gyártónak.
Mindeközben az Apple Watch-nak viszonylag langyos negyedéve volt: a szállítások enyhe 5 százalékkal 7,6 millió darabra nőttek, amivel viszont a piaci részesedés mindössze 16 százalékos szeletet jelentett, szemben a Xiaomi 19 százalékával. Ezek a számok egybevágnak a Counterpoint piackutató 2024-es eredményeivel, mely az Apple Watch két éve tartó gyengülő eladásaira világít rá. Mivel a Watch idén lesz 10 éves, így a cupertinói cég vélhetően az év második felében egy kiadósabb frissítéssel fog előállni, ami meglökheti az eladásokat is.
Piaci részesedés tekintetében a harmadik legerősebb szereplő a negyedévben a kínai Huawei volt 7,1 millió eladott eszközzel, köszönhetően a GT és a Fit sorozatok erős teljesítményének, valamint a Huawei Health alkalmazás növekvő népszerűségének – emeli ki a Canalys. A negyedik helyre ugrott Samsung produkálta a legnagyobb ugrást, a dél-koreaiak gyakorlatilag 74 százalékkal erősödtek 4,9 millió darabra, főleg a feltörekvő piacokon látott jó eredményeknek köszönhetően. A Garmin 1,8 millió darabbal és 10%-os éves növekedéssel zárta a toplista első öt helyét.