Egy kisvárosnyi tévéelőfizetőt elveszített a Telekom
Tavaly október elejéhez képest több mint 22 ezer tévés előfizetőt veszített a Magyar Telekom elsősorban a tévés termékek portfóliótisztításának köszönhetően.
Hosszú idő óta először apadt a Magyar Telekom televíziós ügyfélbázisa az idei első, illetve a tavalyi negyedik negyedévben, ezzel összesítve a cég tévés ügyfeleinek száma valamivel több mint 22 ezerrel csökkent március végére a tavaly szeptember végi állapothoz képest - derül ki a társaság ma közzétett üzleti jelentéséből.
A jelenség hátterében ezúttal a Telekom televíziós termék-portfóliójának megtisztítása, konkrétan a műholdas tévéelőfizetések idén januári megszüntetése áll, melyet tavaly októberben jelentett be a szolgáltató, miután a Sat TV előfizetések értékesítését már három évvel korábban lezárta.
Tavaszi mix a 2025-ös IT pangástól az interjúk evolúciójáig Ezúttal öt IT karrierrel kapcsolatos, érdekes és aktuális témát érintettünk.
A Telekom teljes televíziós ügyfélszáma ettől függetlenül éveken keresztül töretlenül nőtt egészen a tavalyi negyedik negyedévig, amikor a műholdas bázis hirtelen bezuhanását nem tudta kompenzálni az egyéb platformok, elsősorban az IPTV erősödése. Mindez azt jelenti, hogy a Telekomnak technikai vagy egyéb okokból nem sikerült a meglévő Sat TV előfizetői bázist átterelni más, házon belüli platformokra.
Az ügyfélkonverziót nehezítette, hogy a Sat TV végpontok jellemzően a szélessávú infrastruktúra szempontjából elszigetelt térségekben, tipikusan nyaralóövezetekben vagy kisebb falvakban voltak elszórtan megtalálhatók - az üzleti jelentés szerint a tavalyi év elején még 73 ezer ilyen előfizetőt szolgált ki a Telekom, ez a bázis az végére kevesebb, mint a felére, 32 ezerre csökkent.
A műholdas tévét a cég végül január 28-án kapcsolta le, miután novemberben értesítést küldött az ügyfeleknek, illetve decembertől egy külön képernyőn is felhívta a figyelmet a változásra a tévés felületen.
A szolgáltatónak az idei első negyedév végén 1 millió 418 ezer tévés előfizetője volt, melynek túlnyomó része - 1 millió 334 ezer ügyfél - IPTV szolgáltatást vett igénybe.
A nagy hazai távközlési szolgáltatók közül ma egyedül a 4iG Csoporthoz tartozó One nyújt műholdas tévészolgáltatást, elsősorban a korábbi Digi, illetve a tavaly bejelentett felvásárlási szándék jóváhagyása után később a Direct One (korábban UPC Direct) ügyfeleknek. Szintén a One-ba integrálták korábban az Antenna Hungária digitális földfelszíni sugárzású platformját, a MinDig TV-t, mely a műholdas vétel egyik alternatívája lehet az elszigeteltebb területeken.