Szerző: Koi Tamás

2025. február 12. 09:29

Kulcsfontosságú partnert szerzett magának az Apple Kínában

Az Apple szekere az utóbbi negyedévekben meglehetősen döcögősen halad Kínában, többek között azért, mert a cég eddig nem találta meg a módját, miként lehetne az Apple Intelligence funkciókat exportálni a világ második legnagyobb okostelefon-piacára. A helyzet most változhat, megszületett a bevezetéshez szükséges stratégiai megállapodás.

Az Alibaba közreműködésével jelenhetnek meg rövidesen a Kínában értékesített iPhone-okon az Apple Intelligence mesterséges intelligencia funkciók, abban a reményben, hogy ezzel sikerül megfordítani az amerikai technológiai multi szerencséjét a világ második legnagyobb okostelefon-piacán. 

A The Information bennfentes forrásai szerint az Apple tavaly eredetileg egy másik helyi technológiai óriás, a Baidu tenyerébe csapott az AI-modellek használatát illetően, a cég azonban nem tudott időben olyan modelleket produkálni az Apple Intelligence hátteréül, melyek megfeleltek volna az amerikai cég sztenderdjeinek. Az Apple a világ többi országában az OpenAI-vel kötött stratégiai megállapodást, mely lehetővé teszi a cég számára, hogy a Siri egyfajta kiegészítő funkciójaként használja a ChatGPT-t.

apple_china_flag

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A pletykák szerint az Apple-nél a Baiduval való szakítást követően a Tencent és a ByteDance modelljeinek a használata is felmerült, illetve egy ponton a DeepSeek is szóba került lehetséges partnerként, utóbbi állítólag azon vérzett el, hogy a startupnál nem áll rendelkezésre kellő humánerőforrás és tapasztalat ahhoz, hogy egy ekkora partnert ellásson.

Az Apple számára kulcsfontosságú szempont, hogy mielőbb találjon magának egy stratégiai partnert, mellyel a kínai okostelefon-piacra bevezetheti a már eleve késve érkezett, eredetileg tavaly ősszel debütált Apple Intelligence-t. A vállalat eladásai Kínában részben ezen funkciók hiányából, részben az erősödő konkurencia hatására visszaestek, jóllehet a piac dinamikájára jobban rálátó egyes szakértők szerint az AI funkcióknak egyelőre távolról sincs olyan vásárlásösztönző hatása az okostelefonok szegmensében, mint arra eredetileg számítottak a gyártók.

Kínában egyébként is rendkívül kiélezett harcot folytatnak egymással a helyi piaci szereplők és jóformán egyetlen külföldiként az Apple - a cégek negyedéves értékesítése sokszor szinte fej-fej mellett halad, a status quo-t azonban valamelyest felborította a Huawei Techologies visszatérése az okostelefon-piacra, melyet a helyiek éppen az amerikai technológiai hegemónia felett aratott győzelemként éltek meg és ünnepeltek.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról