Szerző: Koi Tamás

2024. december 11. 11:29

Könyváruházból autószalon: megjelentek az autók az Amazonon

A hét elején elindult az Egyesült Államokban az Amazon új, kifejezetten autóvásárlásra és lízingre specializálódott felülete, ahol egyelőre új Hyundai személygépkocsikhoz lehet hozzájutni.

Évtizedekkel ezelőtt online könyváruházként kezdte, a hét elejétől pedig immár személygépkocsit is lehet vásárolni az Amazonon, illetve annak speciális, erre a célra létrehozott felületén, az Amazon Auto-n. A cég egyelőre egyetlen automárkával, egyben régi partnerével, a Hyundai-jal indította el a pilot projektet, mely a várakozások szerint az autószalonnal szemben teljesen frusztrációmentes vásárlást ígér.

Az Amazon Auto felületén az Egyesült Államok 48 városában élő vásárlók kiválaszthatják a leendő gépkocsijukat, meghatározhatják annak bizonyos paramétereit (jellemzően szín és egyes extrák), majd a finanszíroztatás kiválasztása vagy az egyben történő kifizetést követően az autót a megadott időpontban felrendszámozva lehet átvenni a választott kereskedésben. A platformon keresztül a fentieken túl a régi autója beszámítását, felvásárlását is kérheti a tulajdonos.

hyundai_ioniq5
a 2025-ös hyundai ioniq 5

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A világ legnagyobb e-kereskedője a piactér-modellhez hasonlóan az autóvásárlásban csak közvetítő szerepet játszik, azaz a vevőt továbbra is a kereskedővel szerződnek. Ennek részben az az oka, hogy a kereskedők üzletét számos amerikai államban szigorúan védik a jogszabályok, ami leginkább a Tesla számára jelentett kihívást, mely direkt értékesítési modellben dolgozik az Egyesült Államokban.

Az Amazon és a Tesla üzleti döntését voltaképpen ugyanaz motiválta, a legtöbb felmérés ugyanis egybehangzóan azt mutatja, hogy az amerikaiak számára kész rémálom az autószalonokban az ügyintézés, melynek kötelező eleme a sokak számára kínos alkufolyamat és az értékesítők felől érkező folyamatos upselling-nyomás, azaz amikor az autó mellé minél több kiegészítőt vagy szolgáltatást próbálnak rásózni a vevőre.

Az e-kereskedő ígérete szerint a platformon keresztül elérhető autómárkák választéka rövidesen bővülni fog, ahogy azoknak a városoknak a listája is, ahol az autóvásárlás igénybe vehető. Végül pedig nem lenne Amazon az Amazon kuponok nélkül, így a leggyorsabb vevők, akik január 10-ig leadják a rendelésüket egy új Hyundai-ra, egy 2300 dollár (napi árfolyamon számítva körülbelül 900 ezer forint) értékű kupont kapnak ajándékba.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról