:

Szerző: Koi Tamás

2024. november 22. 13:19

Túlzottan optimisták a magyar webáruházak

A Temu-jelenség és az erősödő nemzetközi konkurencia dacára optimistán várják az idei év végét a magyar webshopok, derül ki egy friss felmérésből.

Talán nem volt még olyan nehéz éve a hazai e-kereskedelemnek, mint az idei, ennek ellenére a piaci szereplők többsége optimistán tekint az év végi eredményekre - többek között ez derül ki a Shoprenter által összeállított Nagy Webáruház Felmérésből.

A Shoprenter 2008 óta minden évben elvégzi a Nagy Webáruház Felmérést a hazai webáruház-tulajdonosok közreműködésével. A 17. alkalommal elkészült felmérésben 998 webáruház-tulajdonos vett részt, melyet ezúttal a Visa támogatásával végeztek.

A kutatás többek között választ próbál adni arra, hogy a csomagautomatás rendszerek miért dugulnak be most már szinte állandósult jelleggel periodikusan. . Az idei felmérés adatai szerint a webáruházak 73 százaléka kínál csomagautomatás átvételt, szemben a tavalyi 65 százalékkal. A csomagpontok aránya szintén nőtt, 70 százalékra a tavalyi 56 százalékról.

A csomagautomaták történelme egyébként évtizedes múltra tekint vissza hazánkban: 10 éve, 2014-ben jelentek meg Magyarországon először ezek a csomagokkal megpakolt szekrények, a Shoprenter első mérése pedig 2015-ben történt. Akkor még mindössze a webáruházak 12 százaléka kínált csomagautomatás átvételt.

foxpost_open

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A kapacitásproblémák másik jelentős oka a külföldi piacterekkel és online platformokkal való együttműködések. Amikor ezek a cégek szerződést kötnek egy csomagautomata szolgáltatóval, a megugró rendelési volumen könnyen túlterheli a logisztikai rendszert. Ez különösen kritikus szezonális időszakokban vagy kedvezményes kampányok idején, amikor a rendelések száma jelentősen nő - vélik a Shoprenternél.

A magyar webshopoknak a logisztikai problémáknál volt nagyobb bajuk is idén, ugyanakkor a nemzetközi konkurencia erősödése (nemrég indult az Allegro Magyarországon) és a Temu-jelenség dacára a megkérdezett magyar webáruházak jelentős része optimistán tekint az idei évre:

a vállalkozások 78 százaléka számít bevételének valamilyen szintű növekedésére 2024-ben. Különösen figyelemre méltó, hogy ahhoz képest, hogy tavaly csupán 11 százalék gondolta úgy, hogy képes megduplázni a bevételét, idén viszont a válaszadó webáruházak több mint egynegyede (27%) várja, hogy legalább kétszeresére nőjön árbevétele. Az új, 2023-2024-ben indult webshopok különösen bizakodóak: 90 százalék vár növekedést, és minden negyedik új vállalkozás 150 százalékos bővülést remél az év végére.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról