:

Szerző: Dömös Zsuzsanna

2024. október 18. 12:58

Már telefonszámot is meg kell adni az európai App Store-ban

Akik az alkalmazásukat az Európai Unióban szeretnék terjeszteni, és bevételük is keletkezik azon keresztül, kénytelenek lesznek további elérhetőségeket megadni.

Érvénybe lépett az Apple által augusztusban bejelentett szabály az App Store felhasználási feltételeiben, mely arra utasítja az Európai Unió területén élő alkalmazásfejlesztőket, hogy az alkalmazásboltnak benyújtott appoknál további kereskedői adatokat tüntessenek fel. A fejlesztők február 17-ig kapnak határidőt az információk pótlására, máskülönben a hiányos kitöltés miatt eltávolíthatják alkalmazásukat a digitális boltból.

Mindez a digitális szolgáltatások működését szabályozó jogszabály, az átláthatóság növelését célzó Digital Services Actnek (DSA) való megfelelés miatt van, mely előírja az Apple számára, hogy ellenőrizze és tüntesse fel a kereskedők elérhetőségeit az App Store-ban. Az egyéni fejlesztők esetében címet, telefonszámot és e-mailt is meg kell adni, a szervezeteknek pedig csak a telefonszám és az e-mail cím megadása szükséges. 

appstore

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk!

3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Dobpergés: AI engineering demo day-jel és képzéssel is érkezünk! 3 csapat, 3 demó, avagy hogyan is használjuk az AI-t? November 17-én érkezik a demo day, 19-én pedig ez első AI képzésünk.

Az adatok valódiságának ellenőrzése után a cégnek közzé kell tennie ezeket az információkat az adott alkalmazás termékoldalán, amiket a felhasználók utána közvetlenül az egyes alkalmazások leírása alatt láthatnak majd.

A fejlesztőknek tehát fel kell mérniük, hogy az uniós jog szempontjából kereskedőnek számítanak-e, és vállalják a termékeik vagy szolgáltatásaik uniós jog szerinti megfelelőségét. Kereskedőnek számít mindenki, aki bevételt szerez az alkalmazáson keresztül, ez nem csak az App Store értékesítésekből származó bevételt foglalja magába, de az alkalmazáson belüli vásárlásokat és hirdetéseket is. Lényegében akik ingyenes appokat terjesztenek hirdetések nélkül, nekik nincs további dolguk.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról