:

Szerző: Koi Tamás

2024. február 26. 11:20

Jön a telkóspecifikus nagy nyelvi modell

A nagy nyelvi modellek és a mesterséges intelligencia a telekommunikációs iparág számára is páratlan lehetőséget jelentenek mind a belső folyamatok, mind a hálózatműködés mind pedig az ügyfélszolgálati folyamatok optimalizálására.

Közösen fejleszt kifejezetten távközlési cégek ügyfélszolgálati folyamataihoz optimalizált nagy nyelvi modellt (Large Language Modell, azaz LLM) a Deutsche Telekom, az e& Csoport, a Singtel, a Softbank és az SK Telecom - jelentették be a felek a ma kezdődött barcelonai Mobile World Congress alkalmával.

A cégek által alapított vegyesvállalat elsődleges feladata az lesz, hogy olyan, LLM-et használó chatbotokat és digitális asszisztenseket fejlesszen, melyekkel az ügyfelek közvetlenül kommunikálhatnak a megszokott ügyfélszolgálati csatornákon.

A mesterséges intelligencia bevetése az ügyfélszolgálati folyamatokban ezzel együtt sem teljesen új keletű jelenség: a Deutsche Telekom az anyaországban például havonta már mintegy százezer ügyfélmegkeresést ad át kvázi a generatív AI-nak.

ai-chatbot-in-telecom

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A vegyesvállalatot létrehozó felek szerint az általánosabb nagy nyelvi modellekhez képes a telkóspecifikus megoldást a feltanítás során olyan tudással látják el elsősorban, mellyel a chatbot a telekommunikációs szolgáltatások működésével kapcsolatos kérdéseket könnyebben megérti és ezáltal megfelelő választ is tud adni rájuk.

A feltanítási folyamat a cégek által kiadott közlemény szerint már meg is kezdődött, melyhez a korábbi ügyfélszolgálati chatek anonimizált beszélgetéseit használják fel.

Az így elkészülő nagy nyelvi modell a tervek szerint egyelőre angolul, németül, arabul, koreaiul és japánul kommunikál, ám később ez a lista tovább bővülhet majd, elsősorban vélhetően a listáról hiányzó világnyelvekkel.

A Deutsche Telekom és az SK Telecom már tavaly ősszel bejelentett egy hasonló tartalmú, kifejezetten nagy nyelvi modellek közös fejlesztésére irányuló együttműködést - az nem egyértelmű, hogy ez annak a megállapodásnak a kiterjesztése-e vagy teljesen új kezdeményezés.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 30. 05:38

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.