Emberközeli chatbotokkal erősítene a Meta
A Meta is teljes gőzzel farol be az MI őrületbe, hogy ne kerüljen hátrányba ilyen téren a TikTokkal és a Snappel szemben, hamarosan chatbotok lephetik el az óriáscég különböző platformjait, ami egyben azt is jelenti, hogy még több felhasználói adatot harácsolhat a párbeszédekből és keresésekből.
Már a jövő hónapban elérhetővé válhatnak a felhasználók számára a Meta legújabb, mesterséges intelligencia által vezérelt, „perszónáknak” nevezett chatbotjai a cég különböző szolgáltatásain belül – írja a Financial Times az ügyhöz közeli forrásokra hivatkozva. Az emberközeli, személyiségekkel ellátott chatbotok lényegében a felhasználók kereséseit teszik majd egyszerűbbé, és személyreszabott ajánlásokkal térnek vissza, párbeszédes formában. A szivárgások alapján a chatbotok különböző személyiségjegyekkel rendelkeznek, egy szörfös karakter kifejezetten utazási ajánlatokat tud tenni, míg egy másik Abraham Lincolnra hasonlít.
Egy ilyen szolgáltatással két fronton erősíthet a Meta: egyrészt a beépített chatbotok segíthetnek növelni a Facebook és az Instagram platformok iránti elkötelezettséget és aktivitást, másrészt a közösségi óriás versenytársként pozicionálhatná magát olyan generatív szolgáltatásokkal szemben, mint a Google Bard, vagy a Microsoft által támogatott ChatGPT. Mark Zuckerberg korábban már nyíltan beszélt azon tervéről, hogy „MI perszónákat” integrálnának a különböző termékekbe, februárban egy dedikált csoport jött létre, amely a generatív MI képességeire épülő fejlesztésekért felel.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az alkalmazások forráskódjában kutató fejlesztő, Alessandro Paluzzi június elején már megtalálta azokat a részleteket az Instagram appban, amelyek a mesterséges intelligenciával való csevegés lehetőségét mutatják, méghozzá 30 különböző személyiség stílusában. A robotok amellett, hogy válaszokat adnának a felhasználók kérdéseire, az üzenetek megírásában is segíthetnek.
Érdemes megjegyezni, hogy ugyan a cég a felhasználói előnyöket hangsúlyozza, számára is rendkívül előnyös, hiszen több adatot szerezhet a felhasználók érdeklődési köreiről a chatbotokkal folytatott beszélgetések révén, amivel tovább finomíthatja a hirdetések célzását. Az elmúlt néhány hónapban a Snap szponzorált linkekkel bővítette a ChatGPT-alapú My AI chatbotot, ami szintén egy újabb mód lehet arra, hogy a Meta valami hasonló lépéssel további reklámbevételekre tegyen szert.
Mindez nem meglepő azok után, hogy Zuckerberg a legutóbbi negyedéves eredmények bejelentésekor arról beszélt a befektetőknek, hogy a cég saját nagy nyelvi modelljére, a LlaMA-ra építkezve a jövőben számos új funkciót épít be szolgáltatásaiba, hogy egyszerűbbé tegye a cégek és alkotók számára az ügyfelekkel való kapcsolattartást. A részletekről jó eséllyel a szeptemberi Connect nevű fejlesztői konferencián lehet majd hallani.