Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. június 2. 10:00

Mobilos videókból készít 3D-modelleket az Nvidia MI-je

Épületek, szobrok és más objektumok élethű virtuális másolatait hozza létre a chipgyártó új megoldása, ami jelentősen megkönnyítheti a kreatív szakemberek, például a játékiparban dolgozók munkáját.

Óriásit megy a világ legnagyobb grafikuschip-gyártója, az Nvidia, mely idei száguldását elsősorban az MI-termékek fejlesztését támogató megoldásainak köszönheti. A cég a napokban első ízben írt egy bejegyzésben a Neuralangelo nevű új mesterségesintelligencia-modelljéről is, amely 2D-s videókban szereplő objektumok 3D-s replikáját tudja létrehozni, beleértve klasszikus szobrokat, teherautókat vagy akár épületeket.

A technológia számos olyan képkockát válogat ki a mozgóképből, amik különböző szögekből mutatják be adott tárgyat, így szerez információt annak méreteiről és alakjáról. Ezután készít egy nyers 3D-s modellt, mielőtt a felhasználók optimalizálhatják az apróbb, további részleteket. Az új modell a régebbi Instant NeRF technológián alapul, ami a textúra, a minták és a színek visszaadásáért felel, de a Neuralangelo a komplikáltabb textúrákkal is elbír, felülmúlva a korábbi eredményeket. 

00:58
 

Digital Renaissance: Neuralangelo by NVIDIA Research Reconstructs 3D Scenes from 2D Video Clips

Még több videó

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A cég elmondása szerint a Neuralangelo akár okostelefonokkal rögzített videók alapján is képes dolgozni, körülbelül két óra alatt állít elő 3D-s jeleneteket. Ming-Yu Liu, a Neuralangelo-ról szóló tanulmány társszerzője szerint az eszköz lehetővé teszi, hogy a fejlesztők hatékonyan és gyorsan importálhassanak részletes ábrázolással objektumokat a választott virtuális környezetekbe, mondjuk videójátékokba, vagy akár valódi helyszíneket modellezzenek le drónfelvételek alapján. De a lehetséges felhasználási területek közt említhető még a robotika, az építészet és a különféle digitális művészeti ágak. A vállalat kutatócsoportja egy vancouveri számítógépes látásról szóló konferencián fogja bemutatni az eszközt június 18. és 22. között. 

A cég gyakorlatilag egyedüliként uralja az MI-célszámítógépek és célprocesszorok piacát, értéke a héten meghaladta az ezermilliárd dollárt. Jensen Huang, az Nvidia első embere évek óta először tartott keynote-ot a héten zajló tajvani Computexen, ahol több konkrétumot is elárult az Nvidia soron következő DGX szuperszámítógépének képességeiről. Ezek a számítógépek gyakorlatilag egyetlen célt látnak el, így tetszőleges - persze kellően tőkeerős - cégek segítségükkel saját generatív MI-modelleket fejleszthetnek ki és dobhatják piacra rá épülő termékeik garmadáját.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról