Szerző: Koi Tamás

2023. április 1. 18:00

Megjöttek a DIGI májusi áremelésének részletei

Május elsejével a nagy hazai távközlési szolgáltatók közül utolsóként az inflációkövető áremelés eszközéhez nyúl a DIGI Távközlési Kft. is, melynek árai a Yettelnél és a Magyar Telekomnál idén márciusban látottakkal megegyező mértékben nőnek.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Nem áprilisi tréfa: ma kikerült a szolgáltató oldalára az a szerződési feltételek változását leíró dokumentum, mely alapján május elsejétől megemeli tarifáinak (mobil- és vezetékes egyaránt) havi díját a DIGI Távközlési Kft., mely tavaly év elején került közvetetten a 4iG Nyrt. többségi tulajdonába. A cégnél a tulajdonosváltást követően sorban ez lesz a harmadik áremelés vagy díjkorrekció, ezúttal ugyanakkor mondhatni a többi piaci szereplőhöz igazodva "csupán" az inflációs árindexnek megfelelően korrigál a szolgáltató.

A DIGI egy hónap múlva esedékes díjemelésének mértéke a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) év elején közzétett 2022-es fogyasztói árindex-változását követi majd, azaz a tarifák havi díja 14,5%-kal nő majd.

Fontos, hogy a díjemelés a forgalmi díjakat nem érinti, illetve nem csak az igénybevételi díjak, hanem a felhasználható kedvezmények (hűségkedvezmény, e-Pack kedvezmény) értéke is nő az inflációnak megfelelően.

digi_shop

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Az inflációkövető díjkorrekcióra egy a szolgáltató általános szerződési feltételeibe tavaly év végén bekerült módosítás ad jogalapot, mely a többi piaci szereplőnél alkalmazott gyakorlattal egyezően nem keletkeztet felmondási alapot az ügyfeleknél, így a békát azoknak a hűségidős előfizetőknek is le kell nyelniük, akik korábban alacsonyabb díjak fizetéséről állapodtak meg a szolgáltatási szerződés megkötésekor a céggel.

Az automatikus inflációkövető árkorrekció ezzel együtt sem vonatkozik majd mindenkire, így az újonnan közzétett szerződési feltételek értelmében változatlan marad azoknak a havi díja (a szerződés határozott időtartamának lejártáig), akik tavaly május 1. és június 30. között kötöttek határozott idejű szerződést a szolgáltatóval, illetve akik számára a DIGI garantálta, hogy a határozott idejű szerződés időtartama alatt nem változtat a díjakon.

A DIGI első, számottevő árkorrekciója az új tulajdonos égisze alatt éppen a tavalyi év közepére datálódik, amikortól a mobilos díjcsomagok ára jelentősebb, akár 30%-ot elérő mértékben emelkedtek, míg a vezetékes szolgáltatások díjai nagyjából 7-15%-kal nőttek.

Ezt követte egy jelentősebb, főként a kizárólag internetszolgáltatást igénybe vevő ügyfeleket érintő idén januári árváltozás, az újonnan bevezetett hűségkedvezmény, illetve e-Pack kedvezmény azonban a legtöbb 3P-előfizető esetében kompenzálta az áremelést - feltéve, hogy az ügyfelek újabb egy évre szóló hűségszerződést írtak alá a szolgáltatóval.

A távközlési piac szereplői által alkalmazott inflációkövető díjkorrekcióval a cégek korábban közzétett nyilatkozataik alapján a tavalyi évben az infláció mértékét jóval meghaladó költségeiket kívánják kompenzálni.

Tavaly a KSH adatai szerint az ipari energiaárak 92,7 százalékkal emelkedtek, abruttó rendszeres átlagkereset pedig  2022-ben 16,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, és akkor még nem számoltak a cégek a tavaly bevezetett extraprofit-adóval, mely eltérő mértékben érinti a piaci szereplőket (messze a legnagyobb összeget a Magyar Telekom fizeti ezen a jogcímen az államkasszába).

Az árakat idén ezzel a módszerrel először a Vodafone Magyarország változtatta meg január 1-jén, ugyanakkor csak kb. 9%-kal (mivel a Vodafone a 2021. szeptember és a 2022. augusztus között eltelt időszak alapján átlagolt fogyasztói árindex-változást vette alapul), majd a Magyar Telekom és a Yettel Magyarország következett március 1-jén és 14-én, egyaránt 14,5%-os korrekcióval. 

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról