Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 16. 10:16

Egyre több hirdetés jöhet az iPhone-okra

Bár az iOS esetében az Androidhoz képest tradicionálisan kevéssé kerülnek előtérbe rendszerszinten a különböző hirdetések, az Apple tervei alapján ez a helyzet változhat, ahogy a cég több hirdetési bevételt próbál kisajtolni a platformból.

Egyes értesülések szerint a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a hirdetések a túlságosan látható, rendszerszintű hirdetéseket eddig csak elvétve alkalmazó iOS-ben - írja posztjában a Bloomberg rendszerint jól értesült újságírója, Mark Gurman. A cég ugyanakkor elsősorban saját fejlesztésű alkalmazásaiban kísérletezik a különféle reklámokkal, hirdetésekkel, és egyelőre úgy tűnik, hogy ez a jövőben is így marad.

A cég a legfrissebb pletykák szerint most a saját fejlesztésű Térképek appban teszteli a keresési tevékenységen alapuló hirdetéseket, így bármilyen üzlettulajdonos fizethetne a jövőben az Apple-nek azért, hogy egy találati listán előrébb kerüljön az alkalmazásban. Hasonló rendszert használ a cupertinói cég viszonylag régóta az App Store alkalmazás-piactéren is, ahol a fejlesztők tudják saját alkalmazásaikat promózni a keresési találatoknál.

app-store-search-ads-2
hirdetések az app store-ban

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az Apple ezen a ponton a tervek szerint nem állna meg, így a Podcasts és a Books applikációban is megjelenhetnek majd a hirdetések, szintén keresési kulcsszavak alapján, a fentebb említett módon feltüntetve a találati listában. Nem kizárt emellett, hogy más versenytársakhoz hasonlóan az Apple is bevezet egy reklámtámogatott streaming-csomagot az Apple TV+ kínálatába.

A vállalat új hirdetési stratégiája elsősorban a divízió vezetőjéhez, Todd Teresihez kötődik, aki a jelenleg mintegy négymilliárd dolláros éves bevételt hozó üzletágat jelentősen felpörgetné, kétszámjegyűvé emelve ezt az összeget. 

Az Apple e törekvésében ugyanakkor jóformán csak magára számíthat, miután a külsős fejlesztők és partnerek hirdetési bevételeibe a tavaly az iOS 14.5-tel bevezetett, hivatalosan adatvédelmi célokat szolgátló követőkód-tiltás súlyosan beleharapott.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról