Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 16. 10:16

Egyre több hirdetés jöhet az iPhone-okra

Bár az iOS esetében az Androidhoz képest tradicionálisan kevéssé kerülnek előtérbe rendszerszinten a különböző hirdetések, az Apple tervei alapján ez a helyzet változhat, ahogy a cég több hirdetési bevételt próbál kisajtolni a platformból.

Egyes értesülések szerint a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a hirdetések a túlságosan látható, rendszerszintű hirdetéseket eddig csak elvétve alkalmazó iOS-ben - írja posztjában a Bloomberg rendszerint jól értesült újságírója, Mark Gurman. A cég ugyanakkor elsősorban saját fejlesztésű alkalmazásaiban kísérletezik a különféle reklámokkal, hirdetésekkel, és egyelőre úgy tűnik, hogy ez a jövőben is így marad.

A cég a legfrissebb pletykák szerint most a saját fejlesztésű Térképek appban teszteli a keresési tevékenységen alapuló hirdetéseket, így bármilyen üzlettulajdonos fizethetne a jövőben az Apple-nek azért, hogy egy találati listán előrébb kerüljön az alkalmazásban. Hasonló rendszert használ a cupertinói cég viszonylag régóta az App Store alkalmazás-piactéren is, ahol a fejlesztők tudják saját alkalmazásaikat promózni a keresési találatoknál.

app-store-search-ads-2
hirdetések az app store-ban

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

Az Apple ezen a ponton a tervek szerint nem állna meg, így a Podcasts és a Books applikációban is megjelenhetnek majd a hirdetések, szintén keresési kulcsszavak alapján, a fentebb említett módon feltüntetve a találati listában. Nem kizárt emellett, hogy más versenytársakhoz hasonlóan az Apple is bevezet egy reklámtámogatott streaming-csomagot az Apple TV+ kínálatába.

A vállalat új hirdetési stratégiája elsősorban a divízió vezetőjéhez, Todd Teresihez kötődik, aki a jelenleg mintegy négymilliárd dolláros éves bevételt hozó üzletágat jelentősen felpörgetné, kétszámjegyűvé emelve ezt az összeget. 

Az Apple e törekvésében ugyanakkor jóformán csak magára számíthat, miután a külsős fejlesztők és partnerek hirdetési bevételeibe a tavaly az iOS 14.5-tel bevezetett, hivatalosan adatvédelmi célokat szolgátló követőkód-tiltás súlyosan beleharapott.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

3

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.