Szerző: Dömös Zsuzsanna

2022. április 21. 10:45

Két új jelölés jött a Chrome-bővítmények áruházába

Jelvényt kapnak a kiemelt minőségű, illetve a megbízható fejlesztőtől származó böngészőkiegészítők.

Egyszerűbbé kívánja tenni a Google a Chrome böngészőhöz fejlesztett kiegészítők közti választást, két új jelölést vezetett be a Chrome webáruház felületén, amik már a magyar felhasználóknál is megjelennek. A bővítmények adatlapján mostantól két jelvény mutatja, ha kiemelt minőségű, vagy megbízható fejlesztő által feltöltött bővítményről van szó.

A díjszalagot formázó Kiemelt jelölés azon kiegészítők mellett jelenik meg, amelyek követik a Chrome-bővítményekkel kapcsolatos legjobb gyakorlatokat és kiemelkedő minőségű felhasználói élményt kínálnak. A keresőcég elmondása szerint a kiértékelés manuálisan történik, melynek részeként nem csak azt vizsgálják, hogy mennyire élvezetes és intuitív adott bővítmény használata, de fontos szempont az adatvédelem és a kért engedélyek kiterjedtsége is. A címke elnyerésének feltétele továbbá, hogy az áruházba feltöltött adatlap részletesen leírja, mire használható adott fejlesztés, és hogy a fő funkciók ne legyenek fizetősek.

header_chrome_badges

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A másik új jelölés az adatlapokon megadott URL elé helyezett kék pipa, ami azt hivatott jelezni, hogy adott bővítményt a megadott webhely tulajdonosa hozta létre, aki korábban nem sértette meg az irányelveket és hitelesítette is magát. Ezen felül a Google előírja a jelvény kiérdemléséhez, hogy a fejlesztőnek "ne legyen priusza", illetve legyen már olyan korábbi szolgáltatása, amivel bizonyította megbízhatóságát. Ebből kifolyólag akár több hónapig tartó folyamat lehet a minősítés megszerzése.

A keresőcég hozzátette, hogy a cégek nem fizethetnek a jelvényekért, csak jelölést követő elbírálás útján kaphatnak Kiemelt pozíciót. Debbie Kim, a Google terméktervezője szerint a címkéknek köszönhetően a felhasználók könnyebben megtalálhatják a valóban hasznos, nem kártékony beépülőket.

a címlapról