Szerző: Habók Lilla

2022. április 20. 09:19

A Disney márkához kötődnek legjobban az internetezők

Sokféle érzelmi viszony alakulhat ki egy márka és a felhasználók között. Lehet az például nosztalgikus, identitást keltő vagy akár rituális jellegű, mint például a játékok. A vállalatok számára a lényeg, hogy pozitív érzések alakuljanak ki a vásárlókban. Az MBLM kutatása bemutatja, milyen cégek teljesítettek legjobban ebben a mezőnyben.

Az Apple csak a harmadik helyen végzett egy a vásárlók márkákkal kapcsolatos érzelmi reakcióit elemző kutatásban, míg az első helyre a Disney, a második helyre pedig a Tesla futott be. A felmérést végző MBLM kifejezetten a felhasználók és a márkák közötti kapcsolatokkal foglalkozik, és már 12. alkalommal jelenteti meg éves "Brand Intimacy" jelentését. A téma nem csak az ezzel foglalkozó tanácsadócég szerint érdekes, hanem egy ténylegesen fontos marketingstratégiai szempont. Ez a tényező biztosítja, hogy a tömeges célzás helyett a márkák hosszútávú, pozitív érzéseket keltő kapcsolatot építsenek a fogyasztókkal. A bizalom és a hűség pedig végeredményben a bevételekben nyilvánul meg.

Az MBLM kutatása 19 iparágon belül 600 márkát vizsgált a felhasználók internetes érzelmi reakciói alapján, például természetes nyelvi feldolgozással. A bonyolult módszertan a márkákkal kapcsolatban közzétett 1,4 milliárd szót dolgozott fel (angolul), elemezte a felhasználók érzelmi kapcsolatának típusait és szorosságát, majd a végén minden márkáról egy "intimitási" átlagértéket állapított meg 1-100 között.

brand_intimacy_jelentes_legjobb10
A 2022-es Brand Intimacy jelentés szerinti legjobb márkák
(Forrás: MBLM)

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Így alakult ki, hogy a legjobb 10-be idén a vállalat kategóriarendszere alapján 3 technológiai vállalat/termék (Tesla, Apple, Android), továbbá 3 médiával és szórakoztatással foglalkozó cég került (Disney, YouTube, Netflix). Az összesített vizsgálatban is ez a két kategória teljesített legjobban a márkák közt az érzelmi kapcsolatot vizsgáló kutatásban. Új iparági típusként került be idén a kriptovaluta, amelyek közül legjobban a Cardano bizonyított a legjobban (26. helyen) és csak ezt követte a Bitcoin (30. helyen). A többszáz helyezést felsoroló teljes lista itt található.

A legjobb helyen tehát Disney végzett (68,1 pont), és az érzelmi típusok közül legfőképpen természetesen a nosztalgiát éleszti fel az internetezőkben. A márkával kapcsolatban nyilatkozó fogyasztók 55,4 százaléka számol be valamiféle pozitív érzésről, úgyhogy ez alapján is érezhető, miért sikerült a Disney+-nak berobbanni a streaming piacon. A második helyre érkező Tesla (67,6 pont) főleg az elégedettség érzését váltja ki a fogyasztókból, mivel hozza a cégtől elvárt szolgáltatásokat és minőséget, összességében a megszólalók 40 százaléka kötődik érzelmileg pozitívan a céghez.

A harmadik helyen végző Apple (65,3) pedig a fejlődés érzetét kelti az emberekben, akik úgy látják, jobban tudnak teljesíteni és kapcsolódni egymáshoz a márkán keresztül. Bár a fogyasztókkal ismerten jó kapcsolatot ápoló márka összesítésben ezúttal a harmadik helyen végzett, de az internetes bejegyzések alapján még mindig kiemelkedően teljesít, a felhasználók 67,7 százaléka számol be a márkával kapcsolatban pozitív érzelmi viszonyról. Ebből is látszik, hogy a kutatók által választott elemzési szempontok is befolyásolják a végeredményt, de azért a legjobb helyen végző vállalatok listája egy jó aktuális áttekintést ad a piacról.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról