Növelte részesedését a 4iG az Antenna Hungáriában
Újabb tőkeemelést hajtott végre 4iG Nyrt. az Antenna Hungária Zrt.-ben, amivel 76,78 százalékra növelte részesedését a távközlési cégcsoportban. A 132 milliárd forint értékű tranzakciót két albán távközlési vállalat, az ALBtelecom és a One Telecommunications többségi tulajdonrészének apportjával hajtotta végre a társaság.
A 4iG Nyrt. az ALBtelecom 80,27 százalékos és a One Telecommunications 99,8 százalékos közvetett részesedéseit apportálta az Antenna Hungáriába, ezzel 132 milliárd forint értékben emel tőkét a vállalatban – tette közzé a tőkepiaci társaság Budapesti Értéktőzsde oldalán. A tranzakció eredményeként a 4iG már 76,78, míg a magyar állam 23,22 százalékos részesedéssel rendelkezik az Antenna Hungária Zrt.-ben.
A társaság tavaly augusztusban állapodott meg a magyar állammal egy nemzeti távközlési vállalatcsoport létrehozásában, április elejéig teljes távközlési portfólióját az Antenna Hungáriába apportálta. A megállapodás értelmében a 4iG egyébként legfeljebb 80 százalékos részesedést szerezhet az Antenna Hungáriában (amihez így már csak 3,22 százalék hiányzik).

Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
A két lépésben megvalósított, összesen 534 milliárd forint értékű tőkeemeléssel az Antenna Hungária olyan telekommunikációs vállalatoknak lett a tulajdonosa, mint a magyarországi DIGI csoport, (DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., Invitel Zrt., DIGI Infrastruktúra Zrt., i-TV Zrt.), az Invitech ICT Kft., továbbá a montenegrói mobilszolgáltató ONE Crna Gora, valamint az albán 4P szolgáltató ALBtelecom, és a szintén albán mobilszolgáltató ONE Telecommunications.
A tranzakciósorozattal Magyarország második legnagyobb távközlési vállalatcsoportja jött létre, amely a régióban és a Nyugat-Balkánon is jelentős szolgáltatási portfólióval rendelkezik, a vezetékes hang- és internet, a televíziós műsorszolgáltatás, valamint a mobilszolgáltatások piacán - írja közleményében a társaság.
Jászai Gellért, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a cégcsoport piaci súlyának növelése érdekében tovább vizsgálják az akvizíciós lehetőségeket. A következő feladat az együttműködésben rejlő lehetőségek kihasználása, 2022-ben pedig egységes márkanév alatt és új stratégiával szeretnének megjelenni távközlési szolgáltatásaikkal a B2C szegmensben, nem csak Magyarországon, de a nyugat-balkáni régióban is.