Szerző: Koi Tamás

2021. december 6. 11:05

A Netflix és a TikTok motivál az online nyelvtanulásra

Szokásához híven idén is kiadta nyelvtanulási szokásokat összegyűjtő statisztikáit a világ legnagyobb online nyelvkurzus-platformja, a Duolingo. A kigyűjtött adatokból kiderül, hogy a tavalyi évben óriási mértékben megnövekvő nyelvtanulási láz hová futott ki idén, a globális pandémia második évében.

Idén az online kurzusokat végzők jelentős részét a popkultúra inspirálta egy-egy újabb nyelv megtanulására, az év mondata pedig a "Mentálisan kimerültem" lett a világ legnagyobb online nyelvoktató-platformjának, a Duolingónak a 2021-es gyűjtése alapján.

A cég más szolgáltatókhoz hasonlóan minden évben közzétesz egy az egyéni felhasználóra szabott, illetve egy globális gyűjtést a legfontosabb nyelvtanulási trendekről, ez utóbbi megmutatja, hogy a globális pandémia első évét követően az óriási online nyelvtanulási kedv hogy változott 2021-ben.

Az 500 millió felhasználóval rendelkező Duolingo ma mintegy 100 leckét kínál 40 nyelven (köztük magyarul), erős mobilfókusszal, nem csoda, hogy az új nyelvet tanulók 80%-a 2021-ben mobilappon keresztül kezdett bele a kurzusokba. 

duolingo

A platform 2021-es riportja szerint az idei évben az ázsiai nyelvek erősödése volt jellemző, így idén többen tanultak japánul, mint olaszul (a japán lett a legnépszerűbb nyelvek listáján az ötödik), a koreai pedig a hetedik helyet foglalja el a listán. A kínai nyelv emellett a tavalyi tizedik helyről előlépett a nyolcadikra, megelőzve ezzel az oroszt és a portugált - áll a jelentésben.

A felmérés szerint az online kurzust végzők több mint kétharmadát valamilyen kulturális esemény vagy program motiválta a nyelvtanulásra - a popkultúra ezen a téren rendkívül meghatározóvá vált, amit jól szemléltet, hogy a jelzett felhasználói kör 29%-a (a Z generáción belül 40%) elsősorban azért vágott bele egy új nyelv elsajátításába, hogy megértse az idegen nyelvű TikTok videókat. 

A nyelvtanulásban nem csak a közösségi szolgáltatások, hanem a streaming videoplatformok is jelentős motiváló erőt jelentenek. A Duolingo gyűjtése alapján azok közül, akiket például egy külföldi, idegen nyelvű sorozat motivált a nyelvtanulásra, 37% a Money Heist netflix-széria hatására kezdett spanyolul tanulni, míg a szintén a Netflix műhelyéből származó Squid Game a felhasználók 28%-át győzte meg arról, hogy koreaiul kell tanulniuk.

A statisztikának magyar vonatkozása is van, így hazánk továbbra is toplistás az egy felhasználó által elvégzett feladatok/kurzusok számát illetően, jóllehet a tavalyi harmadik helyhez képest két helyet rontottunk. Az idei top5-ös listát így Csehország vezeti, utána következik Japán, Fehéroroszország, Németország és Magyarország.

a címlapról