Hozta a kötelezőt a Microsoft az első üzleti negyedévben
Kedden közzétette első pénzügyi negyedévének eredményeit a Microsoft, melyből alapvetően változatlan ütemű növekedés látszik kirajzolódni - a cég a Windows 11-nek köszönhetően kifejezetten erős év végi hajrára számít, amit azonban visszafoghatnak a PC-piacra ható ellátási problémák.
Továbbra is egészséges növekedés látszik a Microsoft első üzleti negyedéves jelentésében, melyhez ezúttal is szinte egyforma arányba járult hozzá a vállalat három nagy üzletága. A számokat a piac leginkább azért várta a szokottnál jobban, mivel az előző negyedévben jelent meg a redmondi cég új operációs rendszere, a Windows 11 - igaz az eladások csak a periódus utolsó hónapjában jelentkeztek.
Bár ezúttal nem sikerült megismételni az előző negyedév rekord növekedését, a vállalatóriáshoz így is tekintélyes összegű, 45,3 milliárd dollárnyi árbevétel folyt be - 22%-kal több, mint egy évvel korábban. Lényegesen javult azonban korábbi időszakokhoz képest a vállalat profittermelő képessége, a fenti árbevételhez ugyanis 20,5 milliárd dolláros nettó profit társult, ami éves szinten 48 százalékos növekedésnek felel meg.
Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?
A vállalat három üzletága közül továbbra is az Azure-t tartalmazó Intelligens Felhő divízió tette a legtöbbet a kasszába, a teljes árbevétel 38%-át, azaz valamivel több mint 17 milliárd dollárt termelve. Az Azure platform növekedése mostanra bebetonozódni látszik, a cég zászlóshajó felhős termékéből származó árbevétel immár sokadik egymás utáni negyedévben 50%-kal nő.
Bár a Windows 11 piacra kerülése révén a forgalom kis mértékben nőtt (fontos szempont, hogy az új operációs rendszer az első üzleti negyedév utolsó heteiben került piacra), a More Personal Computing üzletág teljesítményét beárnyékolták a PC-piac ellátási problémái, a részleg így összességében 12%-os növekedéssel, 13,3 milliárd dolláros bevétellel zárta az időszakot.
A Produktivitás és Üzleti Folyamatok részleg (mely alá többek közt az Office termékek, a LinkedIn valamint a Dynamcs tartoznak) 22%-os növekedéssel, 15 milliárd dolláron zárt - a LinkedIn a jelek szerint kiheverte koronavírus megjelenésével jelentkező krízist, az árbevétel legalábbis itt nőtt a legnagyobb (42%-os) mértékben, de hasonlóan jól teljesítettek a Dynamics termékek is - a Microsoft 365 lakossági ügyfélbázisa pedig a negyedév végére meghaladta az 54,1 millió előfizetést.
A Microsoft az első üzleti negyedévben vártnál többet tudott szállítani a lassan egy éve piacon lévő új generációs Xbox játékkonzolokból, a hardverrészleg forgalma ennek köszönhetően 166%-kal nőtt (a cég itt nem részletezte a tényleges bevételi számot), a teljes, videojátékokhoz kapcsolódó árbevétel pedig meghaladta a 3,6 milliárd dollárt (ez éves szinten 16%-os növekedésnek felel meg).