Szerző: Asztalos Olivér

2021. május 4. 11:57

Kellemes negyedévet zárt az LG

Elégedett idei első negyedéves pénzügyi eredményeivel az LG Electronics. A forgalom közel 28 százalékkal nőtt, a nettó profit pedig szerény 8 százalékkal gyarapodott.

A vállalat az előző évi 13,2 milliárd dollárnak megfelelő dél-koreai wonról 27,7 százalékkal 16,9 milliárdra növelte forgalmát. Közleményében az LG kiemeli, hogy az üzemi eredmény 1,36 milliárd dollárra gyarapodott, amely az év első negyedévét tekintve rekordnak számít, az összeg ugyanis 39 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. A forgalomhoz viszonyított relatíve alacsony üzemi eredmény a szerény, 8,1 százalékos bruttó árrésnek köszönhető, mely az LG korábbi számait tekintve még így is magasnak számít. A kasszában végül 1 milliárd dollár maradt profit formájában, amely összeg 8 százalékkal múlja felül 2020 első negyedévének nettó eredményét.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az LG legnagyobb bevételt szokás szerint a háztartási gépekkel és légkondicionáló berendezésekkel foglalkozó divízió hozta, amely közel 6 milliárd dollárt termelt, majd 24 százalékkal felülmúlva az egy évvel korábbit. Ehhez 820 millió dollárnak megfelelő üzemi eredmény tartozik, amely ugyanakkor 0,2 százalékpontos csökkenést jelent a bruttó árrésben. A részleget elsősorban a felsőkategóriás termékek, azon belül is a hűtőszekrények, a mosó-szárítógép tornyok, illetve a Whissenhez hasonló high-end légkondicionálók húzták. A régiókat tekintve a hazai pályának számító Dél-Koreai, Észak-Amerikai, illetve Európa jelentette a legnagyobb forgalommal szolgáló piacokat.

lg_fin

Az LG második nagy pillérének tekinthető otthoni szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó részleg szép növekedést könyvelt el: közel 35 százalékos gyarapodásával a bevétel 3,56 milliárd dollárra kúszott fel, az üzemi nyereség pedig végül 360 millió dolláron állt meg, 0,9 százalékpontos csökkenést mutatva a bruttó árrésben. Utóbbi elsősorban a kijelzőpanalek árában tapasztalt növekedésének köszönhető. A szekeret itt is a prémium eszközök húzták, élükön az OLED és nanocellás tévékkel, illetve az elsősorban azokhoz illeszkedő kompakt hangfalrendszerekkel, valamint a manapság divatos vezeték-nélküli fülhallgatókkal.

Szabadulás a mobilos ballaszttól

Ahogy az elmúlt években az megszokottá vált, az LG negyedévének fekete bárányát most is az okostelefonok jelentették. Az átszámítva nagyjából 890 millió dolláros bevétel stagnálást jelent az előző év hasonló időszakához képest. Mindehhez egy körülbelül 250 millió dolláros üzemi veszteség társul, amely a korábban látottak fényében egyáltalán nem meglepő. Nem csoda, hogy az LG alig egy hónapja megálljt parancsolt a mobilos pénztemetőnek. Jelen állás szerint júliustól nem forgalmaz több okostelefont a dél-koreai vállalat, amely egyértelműen pozitív hatással lesz a pénzügyi eredményekre.

A okostelefonok helyett az LG többek között inkább a járműkomponenseket fejlesztő szegmensre fókuszál, amely szép növekedést mutatott be az elmúlt időszakban. A divízió egy év alatt közel 44 százalékkal, 1,68 milliárd dollárnak megfelelő wonra növelte forgalmát. A részleg egyelőre nullszaldós, amely viszont már előrelépést jelent az egy éve regisztrált 86 millió dolláros veszteséghez képest.

A fél lábbal már a sűlyezstőben álló mobilos vakvágányt nem számítva a B2B üzletág produkálta legszerényebb növekedést. A 1,66 milliárd dolláros bevétel 9,1 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Ebből végül 120 millió dollárnak megfelelő wont könyvelhetett el üzemi nyereségként az LG. Ez jelentős, 4,1 százalékpontos csökkenést jelent a divízió bruttó árrésében, amit a vállalat elsősorban a komponensárak és a logisztikai költségek meredek növekedésével magyaráz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról