Szerző: Koi Tamás

2021. május 3. 12:11

Brutálisan bezuhantak a Huawei eladásai Európában

Rendkívül látványos visszaesést produkált a kínai Huawei Technologies okostelefon-üzletága az egykor kulcspiacnak tekintett Európában az idei év első három hónapjában.

Nem áll jól a Huawei fogyasztói üzletágának a szénája Európában, hiába igyekszik az amerikai szankciókkal sújtott vállalat saját megoldásai, így elsősorban a Huawei Mobile Services felé terelni a vevőket az öreg kontinensen. Ahogy az várható volt, a nyugati országokban a vásárlók meglehetősen rosszul reagáltak rá, hogy a cég az említett szankciók hatására kénytelen több alapvető Google-funkciót és applikációt is kigyomlálni a készülékeiről, a Honor üzletág eladásával pedig lényegében egy újabb konkurenst termelt ki magának a vállalat.

A Huawei okostelefonok eladásai a Counterpoint research múlt héten közzétett piaci mérőszámai alapján az idei első negyedévben 75%-kal estek vissza Európában, ezzel a cég piaci részaránya ebben a régióban mindössze 4%-ra olvadt március végére.  Ezzel a gyártó a képzeletbeli dobogó harmadik fokáról visszaesett az ötödik helyre, míg az első két pozícióban nem történt változás, jóllehet az Apple közelebb került a piacvezető Samsunghoz, így előbbi 28, utóbbi 32%-át szerezte meg a tortának.

matex_launch_2
a mate x bemutatója a 2019-es mwc-n, két hónappal a szankciók bejelentése előtt

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Ahogy arra számítani lehetett, a Huawei visszaeséséből elsősorban a kínai riválisok profitáltak, így a Xiaomi 75%-kal tudta növelni eladásait, ezzel 18%-os részaránnyal felkapaszkodott a dobogóra, de egyaránt jelentőset nőtt az Oppo, a OnePlus és a Realme, melyek közül az Oppo meg is tudta előzni a Huaweit az év első három hónapjában.

A kínai piac ugyanakkor így is a felszín felett tudja tartani a vállalatot, így a Huawei március végén közzétett beszámolója alapján a teljes forgalom több mint felét hozó fogyasztói üzletág árbevétele még így is tudott nőni, igaz csak 3,3%-kal (a teljes éves forgalom 74,1 milliárd dollárnak megfelelő kínai jüan volt).

A vállalat forgalmának egyre jelentősebb részét adja a kínai piac, gyakorlatilag ez az egy régió, vagy ország az, ahol a cég éves szinten nagyobb árbevételt tudott hozni (15,4%-kal), mint egy évvel korábban. Az Európát, Afrikát és a Közel-Keletet magába foglaló régió forgalma eközben 12,2%-kal esett, míg az ázsiai régió (leszámítva Kínát) 8,7%-kal, az amerikai pedig 24,5%-kal kevesebbet hozott a konyhára, mint egy évvel korábban.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról