Szerző: Koi Tamás

2020. március 11. 11:32

Megújult a Magyarország.hu

Megújult a legnagyobb e-government site hazánkban: a magyarország.hu február végén kapott mindenki számára elérhető új dizájnt, mely a fejlesztők szerint egyszerűbben használhatóvá teszi az oldalt.

Február végén megújult a hasonló címen elérhető Magyarország.hu közigazgatási ügyintézési portál, a változásokról ma tett közzé összefoglalót a fejlesztést végző Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ). A legfontosabb újítás, hogy az új oldal immár reszponzív felületet kínál, azaz mobileszközökről és asztali számítógépekről egyaránt kényelmesen elérhető az összes funkciója, a csatlakozott intézmények eközben igyekeztek közérthetőbb tájékoztatásokkal és online űrlapokkal egyszerűbbé tenni az ügyintézést.

A megújult Magyarország.hu oldalon az ügyleírások élethelyzetek szerint rendeződnek. A főoldalról elérhetőek a leggyakrabban intézett ügyek, továbbá a folyamatosan fejlesztett, a felhasználói szokások alapján „tanított” kereső is segít abban, hogy könnyen megtalálhatóak legyenek a keresett tartalmak. Az új oldal több olyan, személyre szabott funkcióval is rendelkezik, amelyek a korábbi változatnál nem voltak elérhetők: például a „Kedvencek” mappába rendezhetőek a gyakori ügyek, illetve visszakereshetőek a portálon végzett műveletek.

mohu

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A NISZ kiemeli, hogy az elektronikus ügyintézésben résztvevő szervezetek - többek között a NAV, a Magyar Államkincstár és a Belügyminisztérium - immár maguk készítik és frissítik a tájékoztatókat és útmutatókat a felhasználók kérdéseinek és visszajelzéseinek figyelembevételével. Mára már 110 szervezet csatlakozott a szolgáltatáshoz, és megközelítőleg 900 ügyleírás található a felületen, melyek közül 750 esetében az elektronikus ügyintézésre is van lehetőség - írja közleményében a vállalat.

Az oldalon található tájékoztató tartalmakat bárki megtekintheti, az elektronikus ügyindítás és egyes szolgáltatások használata azonban továbbra is bejelentkezéshez kötött. A belépés történhet Ügyfélkapuval, telefonos azonosításra vonatkozó szolgáltatással, vagy eSzemélyi igazolvánnyal. Az új portál népszerűségét mutatja, hogy a tesztidőszak alatt az itt indított ügyintézések száma folyamatosan növekedett. Míg 2019 decemberében csaknem 330 ezer ügyindítás történt, addig 2020 januárjában ez a szám már majdnem 460 ezerre növekedett.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról