Szerző: Koi Tamás

2020. január 21. 11:57:00

Két hónap múlva indul a Disney+ európai offenzívája

A vártnál valamivel korábban, március 24-én kezdetét veheti a Disney+ európai offenzívája - a legújabb, és leggyorsabb ütemben növő streamingszolgáltató több nyugat-európai országban is elérhetővé teszi katalógusát.

A vártnál valamivel korábban, március 24-én indulhat európai hódító útjára a Netflix legfőbb riválisának tekintett Disney+ streamingszolgáltatás, mely a tengerentúlon a megjelenését követő két hónapban lehengerlő sikert aratott - igaz, szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy a kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyhat, ha a cég nem bővíti tömegek számára vonzó, exkluzív új tartalmakkal katalógusát. A Disney+ tavaly novemberben az USA-ban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Hollandiában élők számára vált elérhetővé, ehhez csatlakoznak most újabb, nyugat-európai országok a nemzetközi bővítés első fázisában.

Így március 24-én Nagy-Britannia, Írország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország, Svájc, Németország és Ausztria is felkerül a Disney+ térképére, míg az északi államok, Belgium és Portugália valamikor a nyáron csatlakozhat. Kelet-európai bővítésről egyelőre nincs konkrét információ, de könnyen elképzelhető, hogy a jelenleg mintegy 500 mozifilből és 7500 sorozatepizódból álló katalógus még az idén, de legkésőbb jövőre a régiónkban is elérhetővé válik legálisan.

vader_luke_disney

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A Disney+ szolgáltatás ára Európában havi 6,99, illetve évi 69,99 euró vagy angol font lesz, vagyis a díj centre pontosan egyezik a Netflix legolcsóbb csomagjának árával. Fontos különbség a Netflix és a Disney+ között, hogy előbbi több tarifát is kínál részben a nézők száma (családi csomagok), részben minőség alapján szegmentálva - ilyen választási lehetőség az új szolgáltatás esetében egyelőre nincs.

A két hónappal ezelőtti indulásával repülőrajtot vett a Disney+ már az első napokban elérte a bűvös tízmilliós előfizetői lélektani határt. A cég azóta sem tett közzé adatokat az előfizetői bázisról, a különféle, alkalmazásletöltéseket és alkalmazáshasználatot elemző cégek mérései szerint az új streamingszolgáltatást ma már jó eséllyel több tízmillióan használják, és csak a mobilos kimenet közel százmillió dollárt hozott a cégnek. Ez az előfizetői bázis bővülhet jelentősen az európai piacnyitást követően.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 19:30

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.