Szerző: Asztalos Olivér

2019. december 11. 09:00

Magyarországon is stratégiát vált a Fujitsu

Komolyan átalakítja a hazánkat is magában foglaló EMEIA (Europe, Middle East, India, Africa) régió üzleti modelljét a Fujitsu, amely a változó piaci igényekhez alkalmazkodva két részre bontotta a területet.

Egyes országokban a nagyobb hozzáadott értékkel bíró üzleti szolgáltatások kerülnek fókuszba, másokban pedig (ideértve hazánkat is) teljesen a viszonteladói csatornákra fókuszál a Fujitsu. A japán vállalat arra számít, hogy a 2020 szeptemberéig lezáruló átalakulásnak hála jelentősen javítani tudja pozícióját az egyre kiélezettebb versenyt generáló piacon.

A Fujitsu legfőbb célja a szolgáltatásorientált működési modell adaptálása, amelytől hosszabb távon teljesítményének javulását várja a cég, mely a versenyképesség javulása mellett természetesen stabilan profitábilis működést jelent. A japán vállalat összevetette az elmúlt években kirajzolódott piaci trendeket és igényeket saját üzleti működésével. A konklúzió szerint elkerülhetetlen az üzleti modell jelentős átalakítása, amelynek végeredményéül egy az eddigieknél lényegesen fókuszáltabb Fujitsu jöhet létre.

Knuth Molzen, a hazánkat is magában foglaló régió vezetője a HWSW kérdésére elmondta, hogy a digitális transzformáció nem csak az ügyfelek, hanem a Fujitsuhoz hasonló globális beszállítók részéről is új megközelítést kíván. A versenyképesség megőrzéséhez (illetve növeléséhez) szükségesnek találták a működési komplexitás csökkentését, amely egyenes utat jelent a fókuszáltabb, gyorsabb működéshez. Ez elengedhetetlen a nagyobb piacok megfelelő kiszolgálásához, ahol az ügyfelek jelentős része már egy komplett csomagban gondolkozik, amely nagy vonalakban a különféle termékek és megoldások, illetve szolgáltatások tökéletesen összehangolt együttesét jelenti.

fs_molzen

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Utóbbinak megfelelően Európa tizenhat országában, azaz Ausztriában, Belgiumban, Dániában, az Egyesül Királyságban, Finnországban, Franciaországban, Hollandiában, Írországban, Lengyelországban, Luxemburgban, Németországban, Oroszországban, Portugáliában, Spanyolországban, Svédországban, illetve Svájcban marad meg a teljes Fujitsu portfólió, valamint a jövőben ezekre a piacokra kerül a nagyobb hangsúly különféle befektetések formájában.

A hazánkat is magában foglaló többi piacon csökkenti működési komplexitását, illetve ezzel együtt bizonyos kiadásait a Fujitsu. Ennek megfelelően Magyarországon a viszonteladói csatorna kapja a további főszerepet, amelyen keresztül a Fujitsu termékeihez, valamint az azokhoz közvetlenül kapcsolódó szolgáltatásokhoz férhet majd hozzá a piac. Knuth Molzen szerint az elmúlt évtizedekben kiépített hálózat remek alapot nyújt ehhez, pláne annak tükrében, hogy az EMEIA régióban már eddig is a viszonteladói csatorna felelt az üzlet mintegy 80 százalékáért. A jövőben már teljesen a partnerek feladata lesz a termékekhez kapcsolódó különféle események (tréningek, workshopok, stb.) megszervezése, valamint a terméktámogatás megvalósítása.

Knuth Molzen szerint a magyarországi partnerek számára szinte észrevétlen lehet a váltás, a viszonteladói csatorna ugyanis remekül állta a sarat az elmúlt években. Molzen kiemelte, hogy az adatközpontos termékek, illetve az azokhoz kapcsolódó szolgáltatások szempontjából Magyarország remekül teljesített a közelmúltban, amely további optimizmusra ad okot.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról