Szerző: Habók Lilla

2019. augusztus 8. 09:25

Kezdi komolyan venni az Instagram a mémeket

Bár a mémek az Instagram egyik legnépszerűbb tartalmai, a közösségi oldal mégis több hullámban törölt már mémeket tartalmazó fiókokat, nem egészen alátámasztott indokokkal. A felhasználók a helyzet megoldását követelték, amire a szolgáltatás most egy mémszakértő menedzser felvételével reagál.

Hivatalos mémszakértő keresésébe fogott az Instagram, hogy megoldja végre a szolgáltatás és a felületet mémekkel elárasztó fiókok közötti feszültséget - derül ki a The Atlantic riportjából. Az újonnan bevezetett pozíció hivatalos neve stratégiai partnerség menedzser, és a munkakör betöltőjének kifejezetten a mémeket közlő fiókokkal való kapcsolatra, illetve a közösségi média-alapú tartalomközlést végző "digitális kiadókra" kell majd koncentrálnia. Az Instagram új menedzsere a partnerségekért felelős divízión belül fog dolgozni, felkutatni egyrészt az új formátumokat és trendeket, másrészt pedig tartani a kapcsolatot a régóta népszerű, továbbá a gyorsan fejlődő mém-profilok tartalomfeltöltőivel.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Mindezt pár héttel azután jelentette be a vállalat, hogy 142 mémeket közlő fiókot törölt a szolgáltatásból, méghozzá előzetes figyelmeztetés nélkül. A profilok egy része több milliós követőszámmal rendelkezett, és magában foglalt egy 30 milliós eléréssel rendelkező hálózatot is, amely pénzért népszerűsített más fiókokat. Azaz 150-200 dollárért egy előfizető elérhette, hogy egyszerre három másik felkapott csatornán emeljék ki egy napon keresztül a tartalmait. Egyes felhasználók a monetizációs gyakorlattal évi 200 ezer dolláros bevételre számíthattak az előfizetésekből - írta az Insider.

Az Instagram mémfiók-bezárási hullámát természetesen a közösség hatalmas felháborodása követte, többen petíciót indítottak a fiókok tiltásának feloldása érdekében. Bár az Instagram szerint maga a monetizációs tevékenység nem sérti a szabályzatot, de a fiókok visszaéltek a belső folyamatokkal - fogalmazott elég homályosan a cég. Az egyik magyarázat szerint a mémek általában olyan fotókat és videókat használnak fel, amelyeknek nem a mém készítője a szerzői jogi tulajdonosa, miközben az Instagram közösségi irányelvei szerint: "Csak olyan fényképeket és videókat osszál meg, amelyeket vagy te készítettél, vagy amelyeket jogod van megosztani." Továbbá az irányelv részletezi, hogy nem szabad olyan tartalmat közzétenni, amelyet a felhasználó az internetről másolt vagy gyűjtött. A feltételeknek a mémek többsége nyilvánvalóan nem felel meg, ezért előfordulhat, hogy az Instagram a jogsértő tartalmak miatt törölte tömegesen a népszerű mémes fiókokat.

instagram_meme_torles

Nyilván a problémák elsimításához és az új szakértő felvételéhez a Facebook leánycégének is jól felfogott érdeke fűződik, hiszen a mémek jelentik az Instagram-közösség egyik alapkövét. A cég saját közlése szerint a szolgáltatásban a mémalapú tartalmak hétszer több megosztást kapnak mint más bejegyzések. Sok fiatal ezeken a gyorsan terjedő, népszerű képeken és videókon keresztül értesül a hírekről. Az Instagram hírekért és kiadói partnerségekért felelős igazgatója, Lila King szerint a hagyományos médiacégek is egyre inkább merítenek a mémekből. Úgyhogy az igazgató reményei szerint a vállalat majd az új menedzser segítéségével jobban tanulmányozhatja a mémek terjedésének folyamatát, és hogy mindezt hogyan lehetne beépíteni a médiacégek működésébe, például a hírek eleve mémszerű közlésével.

Emellett viszont a menedzsernek valahogyan meg kell majd találnia a módot a közösségi irányelvek változtatására, mivel a különböző közösségi oldalakról összeollózott mémek többsége jelenleg sérti az Instagram szabályzatát. A nagyobb mémfiókok - többségében tizenéves - tulajdonosai egyelőre szkeptikusan fogadták a terveket, hogy egy új kapcsolattartó megfelelően tudná képviselni az érdekeiket. Kulcskérdés lesz, hogy vajon az Instagramnak sikerül-e találnia olyan szakértőt, aki egyformán szót ért a tizenéves tartalomfeltőltőkkel és a közösségi óriás igazgatósági tagjaival.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról