Szerző: Hlács Ferenc

2019. május 31. 11:10

Rohamosan hízott a viselhető eszközök piaca év elején

Nagyon erős volt az idei első negyedév a piacon, több gyártó is remekelt - és még a Huaweit sem érte utol az USA fájdalmas elnöki rendelete.

Látványosat ugrott a viselhető eszközök piaca az IDC idei első negyedévre vonatkozó jelentése szerint. A kutatócég a szegmensben 55,2 százalékos növekedésről számolt be a tavalyi év hasonló időszakához képest, ami összesen 49,6 millió eladott eszközt jelent. A területen a leggyorsabb növekedést az aránylag új szereplőnek számító "fülben viselt" eszközök, azaz az AirPodshoz hasonló, vezeték nélküli fülhallgatók produkálták, 135,1 százalékkal, noha az ilyen készülékek egyelőre a piac kisebb, de korántsem elhanyagolható részéért, 34,6 százalékáért felelnek. A legnagyobb részt továbbra is a csuklón hordott eszközök hasítják ki a tortából, 63,2 százalékkal - növekedésük viszont a jóval komótosabb volt, éves szinten 31,6 százalék.

Az IDC szerint a vezeték nélküli fülhallgatók látványos növekedésének a telefonok klasszikus, 3,5 milliméteres jack csatlakozóinak eltűnése, illetve a hangalapú virtuális asszisztensek térnyerése adott lendületet. Az okoskaprerecek és -órák esetében továbbra is a fitneszfunkciók számítanak a legnagyobb hajtóerőnek.

Cupertino továbbra is lekörözi a piacot

A piacot megcélzó gyártók közül továbbra is az Apple viszi a prímet, a cégnek az Apple Watch mellett az említett AirPods fülesek, illetve az ugyancsak a cupertinói óriás szárnyai alatt dolgozó Beats egyes fülhallgatói is segítettek a versenytársak közül a legnagyobb szeletet kihasítani a szegmens tortájából. A vállalat az idei Q1-ben így összesen 12,8 millió készüléket értékesített, csaknem dupláját, mint a dobogó második helyén álló Xiaomi. Ez derekas, 49,5 százalékos éves növekedést, illetve 25,8 százalékos piacrészt jelent az Apple-nek - igaz utóbbi a tavalyi első negyedévhez mérve egy százalékponttal csökkent, miután a többi gyártó is feszes tempót diktál a piacon. Az Apple ráadásul úgy tudta véghez vinni a mutatványt, hogy eközben a továbbra is rendkívül népszerű Apple Watch okosórák átlagos eladási ára a tavalyi 426-ról nettó 455 dollárra kúszott fel.

idcwearable

Az ezüstérem a Xiaomit illeti, amelynek szekerét továbbra is a Mi Band húzta, a cég 6,6 millió eladott készülékéből mintegy 5 milliót tettek ki az okoskarperecek. A gyártó fő piacát továbbra is Kína jelenti, de az európai és közel-keleti terjeszkedés is kifizetődni látszik. A Xiaomi éves szinten ugyancsak látványos, 68,2 százalékos növekedést hozott össze, ezzel piacrésze 12,3-ról 13,3-ra hízott egy év alatt.

Brutális tempót diktál a Távol-Kelet

A harmadik helyet a jelenleg meglehetősen nehéz időket élő Huawei vitte el, az idei első negyedévet még nem érintették a céget az Egyesült Államok elnöki rendeletének súlyos következményei, amelyek miatt egyebek mellett a Google is kihátrált a kínai óriás mögül - és amelynek kapcsán a cég perben vette fel a harcot az USA kormányával. A gyártó idei Q1-es időszaka tehát még korántsem volt ilyen borús, sőt, valósággal remekelt a viselhető eszközök piacán: brutális, 282,2 százalékos növekedést követően eladásai kereken 5 milliós darabszámnál álltak meg, ezzel piacrésze 4,1-ről egészen 10 százalékig lőtt ki, amivel 2018 Q1-es eredményekhez viszonyítva a Samsungot és a Fitbitet is megelőzte. A sikert árnyalja, hogy az IDC szerint az elsősorban az okostelefonok mellé ajándékba adott eszközöknek köszönhető - illetve értelemszerűen a vállalatnak a következő időszakra sem túl jók a kilátásai.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Samsung a Huawei izmos hajrájával a negyedik helyre szorult vissza, 4,3 millió eladott eszközzel - persze a növekedés terén a dél-koreai vállalatnak sincs oka szégyenkezni, hiszen nem kevesebb mint 151,6 százalékkal tudott rákontrázni a megelőző év eladásaira. Ez 8,7 százalékos piacrészt eredményezett az időszakban, 3,4 százalékponttal többet, mint a megelőző év első negyedében. Az eredményben itt is komoly szerepe volt a telefonok mellé csomagolt eszközöknek, illetve a gyártó leányvállalataként működő Harmannak hála a JBL fülhallgatóknak is.

A TOP 5-öt a Fitbit zárja, 2,9 millió eladott készülékkel, amit egészséges - bár a többi szereplő fényében akár vékonynak is mondható - 35,7 százalékos növekedéssel ért el. Ez sajnos a konkurencia remekelése mellett kevés volt ahhoz, hogy a cég piaci részedését növelje, vagy akár megtartsa, az a tavalyi 6,8 százalékról 5,9-re olvadt, eközben ráadásul átlagos eladási árai is csökkentek. Az egyéb kategóriába tömörülő többi gyártó a szegmens maradék 36,3 százalékáért felel, ami jelentősen kevesebb a tavaly mért 44,8 százaléknál. Jól látható, hogy ezen a piacon is egyre inkább a maroknyi vezető gyártó kezében összpontosulnak az eladások - persze darabszám terén ez a kategória is hízott, méghozzá 26 százalékot, ami 18 millió eladott készüléket jelent.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról