Szerző: Hlács Ferenc

2019. május 2. 11:19

Alaposan átrajzolt felületet kap a Facebook

Az Instagram és a Messenger is számos új funkcióval bővül, utóbbi önálló asztali alkalmazást is kap - derült ki az F8 fejlesztői konferencián.

Számos újdonságot hozott a Facebook idei F8 fejlesztői konferenciája, miközben a közösségi oldal igyekszik helyrerázni renoméját a sorozatos biztonsági botrányokat követően. Noha az eseményen Mark Zuckerberg is hangsúlyozta, a cég egy a biztonságot középpontba helyező közösségi platformot épít, a bejelentések egyelőre inkább a funkcióbeli és felületi újdonságokra koncentrálódtak.

Új felület az új szokásokhoz

Az átalakulás egyik leglátványosabb része a közösségi oldal alaposan átrajzolt felülete lesz, amely a megjelenést tekintve legalábbis az egyik legátfogóbb újítást jelenti az oldal történetében. A legfeltűnőbb változás a felületen jól ismert, felső kék menüsáv eltüntetése lesz, amelyet egy egyszerű, fehér menüsor vesz át - a dizájn leginkább a Messenger, illetve az Instagram felületére hajaz. Az átrajzolt külsőt a cég első körben mobilalkalmazásában teszi elérhetővé, a frissített asztali böngészős felület pedig várhatóan a következő hónapokban csorog majd le a felhasználókhoz.

fbnew

A vállalat igyekszik a megjelenéssel az elmúlt években átalakult felhasználói szokásokhoz is igazodni, ezért a csoportokat helyezi középpontba, ígérete szerint azok használatát, illetve az új, releváns csoportok felfedezését is egyszerűbbé téve. A csoportokból származó tartalmak a hírfolyamban is kiemeltebb helyet kapnak majd, illetve a hírfolyamban látott egyéb tartalmak megosztása is egyszerűen elérhető lesz a kívánt csoportokban. A vállalat mindezek mellett a csoportok tematikájához igazodó új funkciókat is bevezet, az egészségügyi témák köré szerveződő közösségekben például lehetőség lesz anonim kérdéseket feltenni, az álláskeresésre fókuszáló csoportokban pedig a munkaadók egy előre elkészített sablont kapnak az álláslehetőségek posztolására. A játékos csoportok külön chatet kapnak, a különböző adok-veszek csoportokban pedig az élő adások közben is lehetőség lesz rendeléseket leadni, illetve átláthatóbb módon kérdéseket feltenni az eladónak.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Az új ismerősök felfedezését is felpörgetné a cég a frissen bejelentett "Meet New Friends" funkcióval. Az utóbbit bekapcsoló felhasználók új ismerősjavaslatokat láthatnak majd az általuk frekventált közösségekből, csoportokból - a megoldás jelenleg tesztelés alatt áll, a Facebook azonban azt ígéri, a közeljövőben széles körben elérhetővé teszi.

De a vállalat a társkeresés piacán is terjeszkedésbe fog, a tavaly szeptemberben debütált, Facebook Dating néven ismert Tinder-konkurenst a jelenlegi Kolumbia, Thaiföld, Kanada, Argentina és Mexikó mellett további 14 országban teszi elérhetővé - noha Európába úgy tűnik még mindig nem jut el a szolgáltatás. A Facebook Dating mindenesetre egy új funkciót is kap, Secret Crush név alatt, amelyet bekapcsolva a felhasználók láthatják, hogy a megoldást ugyancsak használó ismerőseik közül ki lenne nyitott velük egy potenciális romantikus kapcsolatra. A Tindertől megismert módon csak azok látják egymás Secret Crush felkéréseit, akinél a jelölés kölcsönös volt.

Felturbózott Messenger, piacteresedő Instagram

Nem csak a fő Facebook alkalmazás, a Messenger is egy sor újításon átesik: a mobilalkalmazást a cég teljesen újratervezi, a kevésbé erőforrásigényes, és jóval gyorsabb app a cég szerint még idén megérkezik. A szolgáltatás továbbá dedikált asztali alkalmazást is kap, Windows és macOS platformokon, ez ugyancsak az év későbbi szakaszában várható. A vállalati felhasználók pedig egy új, lead-generáló funkciónak örülhetnek: a Facebook az Ad Managert egészíti ki erre szolgáló sablonokkal, amelyekkel a cégek egyszerűen hozhatnak létre különböző, hirdetéseiken keresztül elérhető kérdezz-felelek oldalakat, hogy jobban megismerjék ügyfeleiket.

instagramdonation

Az Instagramon is egyszerűbb lesz az adás-vétel, a felhasználóknak ugyanis rövidesen lehetőségük nyílik közvetlenül az alkalmazás felületéről megtekinteni bizonyos termékek, például ruhadarabok részletes adatait, illetve igény szerint egyből meg is vásárolni azokat. A funkciót a cég jövő héten kezdi tesztelni, majd globálisan kiterjeszti. A szolgáltatás továbbá az adománygyűjtések előtt is utat nyit, a Stories felület bővül egy adományozási matricával, amellyel rögtön mozgósítható is egy-egy közösség a kitűzött ügy érdekében. Az összekalapolt adományokat a vállalat teljes egészében továbbítja a megcélzott nonprofit szervezetek felé. A funkció első körben az Egyesült Államokban élesedik, majd fokozatosan válik elérhetővé további régiókban.

Erősödő hardverdömping

Mindeközben a vállalat hardvereinek elérhetőségét is kiterjeszti, ősztől Európában is kaphatók lesznek Portal és Portal+ okoskijelzői, amelyekre a WhatsApp támogatás is úton van. Az európai rajtra az eszközök tovább okosodnak, a "Hey Portal, Good Morning" hangparancsra is felébreszthetők lesznek, illetve privát videóüzeneteket is küldhetünk majd azokon keresztül - de a támogatott Alexa skillek listája is folyamatosan bővül.

oculus

Végül de nem utolsó sorban a vállalat két legújabb VR szemüvegének rajtját is bejelentette: az Oculus Quest, illetve az Oculus Rift S is május 21-étől lesz kapható, mindkettő nettó 399 dolláros indulóáron. Miután a VR szegmenst jelenleg leginkább a vállalati ügyfelek viszik előre, hamarosan a Facebook is elindítja a nekik szánt Oculus for Business szolgáltatását, amely kifejezetten az üzleti felhasználáshoz szánt eszközöket tartalmaz majd.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról