Másfél napig állt a szolgáltatás több ezer Digis háztartásban
Becslések szerint több ezer budapesti háztartásban szüneteltek a Digi szolgáltatásai január 15-én késő estétől ma délelőttig. A hosszú kimaradás egy elhúzódó tervezett karbantartásnak volt köszönhető, melyről egyedül weboldalán tájékoztatta a cég az előfizetőket.
Csaknem másfél napon keresztül nem voltak elérhetők a Digi Távközlési Kft. vezetékes szolgáltatásai Budapest X. kerületében egy elhúzódó tervezett karbantartás miatt - becslések szerint több ezer háztartás maradhatott internet- televízió- és telefonszolgáltatás nélkül az adott időszakban. A karbantartás a szolgáltató weboldalán elhelyezett tájékoztató szerint január 15-én 23:00-kor kezdődött és január 16-án 23:59-ig tartott volna, az internetes fórumokon és a Digi Facebook-oldalán megjelenő előfizetői kommentek szerint ugyanakkor az ügyfelek egy részénél csak ma délelőtt állt helyre teljesen a hálózat - illetve van, ahol még a csütörtök délutáni órákban is kimaradás tapasztalható.
A weboldalon lévő rövid tájékoztató üzenetben a szolgáltató közli, a "karbantartási és fejlesztési munkálatok" az adott időszakban rövidebb kiesésekkel járhatnak. A cég Facebook-oldalán a szolgáltató már árnyaltabban fogalmazott, hozzátéve, hogy a X. kerületben végzett karbantartási munkálatok Budapest XVIII. és XXI. kerületeiben, valamint Gyálon, Vecsésen és Szigetszentmiklóson is szolgáltatáskieséseket okozhatnak.
Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?
A szolgáltató lapunk megkeresésére közölte, a X. kerületben a jelzett karbantartási időszakban fejállomás-cserét hajtottak végre, a teljes folyamat az előzetesen tervezett időkerethez képest azonban lényegesen tovább tartott. A Digi illetékese hozzátette, a berendezéscserének köszönhetően az adott körzetben élő ügyfelek a jövőben jobb minőségű szolgáltatást vehetnek majd igénybe.
A karbantartás miatti kisebb-nagyobb szolgáltatáskiesések a vezetékes telekommunikációs hálózatok esetében mondhatni mindennapos jelenségnek számítanak, ugyanakkor viszonylag ritkán fordul elő, hogy ekkora ügyfélszámot érintően ilyen hosszú ideig húzódna a procedúra. Az ügyfeleknek ráadásul ilyenkor jobbára nem marad más, mint a bosszankodás, a szolgáltatókat ugyanis ilyen esetben elvileg nem terheli felelősség, amennyiben a szerződési feltételekben rögzített minőségi célértékeknek egyébként megfeleltek.
Ezek közül az egyik legfontosabb paraméter a szolgáltatás rendelkezésre állása, mely a Digi esetében átlagosan évi 98%. Ez azt jelenti, hogy az előfizetőt semmilyen kártérítés (jellemzően kötbér) nem illeti meg, ha a szolgáltatáskimaradás egy évben összességében nem haladja meg a 7,3 napot.