Szerző: Habók Lilla

2018. október 18. 16:55

Még mindig tart az SAP felhős átalakulása

Továbbra is növekedő bevételről és ezen belül is egyre nagyobb felhős bevételről számol be az SAP. A vállalat szerint az S/4 HANA és a viszonylag frissen bevezetett C/4HANA lehet a növekedés mozgatója.

Viszonylag jól sikerült az SAP harmadik pénzügyi negyedéve, amely 8 százalékos növekedéssel 6,02 milliárd eurós bevételt tud felmutatni az előző év azonos időszakéhoz képest. A részvényesek mégsem teljesen elégedettek az eredménnyel, és nem csak a 6 százalékkal 1,24 milliárd euróra csökkenő nettó eredmény miatt. A kiemelt pozitívumot továbbra is felhős előfizetésekből és támogatásokból származó bevételek növekedése jelenti, amely ezúttal 39 százalékos ugrással 1,3 milliárd eurót hozott a vállalatnak - ehhez képest a szoftverlicencek és támogatás 3,7 milliárd eurón stagnál. A másik kulcsérték pedig a szerződött, de még nem teljesített szolgáltatási és felhős vállalások volumene, amely pedig konstans árfolyam mellett számolva 37 százalékkal 411 millió euróra nőtt a harmadik negyedévben. Ennek eredményeként viszont a vállalat a felhős bevételekre vonatkozó 2018-as előrejelzését egy kicsit lejjebb vitte, a korábbi 36,5-39 százalékos arányról 34-38 százalékos bevételnövekedésre.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Bill McDermott vezérigazgató viszont nagyon lelkes az elemzői konferencián elhangzottak alapján, meglátása szerint a vásárlók egyértelműen azt szeretnék, ha a vállalat egyre több szolgáltatása a felhőbe költözne. A felhőalapú S/4 HANA üzleti megoldás előfizetőinek mennyisége továbbra is szépen növekszik, ezúttal 37 százalékkal 9500-ra nőtt a rendszert használó kisebb-nagyobb vállalatok és intézmények száma.

A növekedő számok ellenére azért továbbra is vannak lassabban mozduló vállalatok, mint ahogy a Reuters idézi egy friss kutatásból, Németországban mindössze a válaszadó vállalatok tíz százaléka akarja az alapvető folyamatait a helyi adatközpontokból a távoli szerverekre helyezni. A német-ajkú SAP-felhasználókat tömörítő DSAG csoport sürgeti is a vállalatot, hogy 2025-ben még ne szüntesse meg teljesen az üzleti alkalmazásokat tartalmazó Business Suite csomagot, hanem folytassa a felhős és a helyben futó szolgáltatások hibrid kínálatát.

SAP_C4HANA-1

A másik fontos felhős megoldáscsomag a vállalat számára a júniusban indított C/4HANA ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) megoldáscsomagját, amely tulajdonképpen három korábban felvásárolt rendszert foglal magába (Hybris, Gigya, CallidusCloud). A vezérigazgató belátja, hogy ez nem éppen egy innovatív vagy merész kezdeményezés, de meglátása szerint az ügyfelek ilyen ponttól-ponttig történő szolgáltatást szeretnének igénybe venni, amelyet az SAP újfajta CRM megoldása igyekszik megvalósítani. A C/4HANA ugyanis integrált szolgáltatást kínál, például az értékesítés, a marketing, a kereskedelem, az ügyfélszolgálat és az adatvédelem egyesítésével. Az értékesítés még nyilvánvalóan az elején jár, de a "felhasználói élmény" (Customer Experience) szegmensben már így is kiemelkedő eredményeket hoz, évről-évre 54 százalékkal 232 millió dollárra emelte a területen elért bevételeit.

Az alapvető növekedés és az új megoldáscsomag ígéretei ellenére az SAP részvényárfolyama 3,5 százalékot esett a pénzügyi negyedéves jelentés bemutatását követően, mivel a befektetők az üzemi eredményhányaddal nem egészen elégedettek. A nemzetközi pénzügyi beszámolási standardoknak (IFRS) megfelelő üzemi eredményhányad ezúttal ugyanis 20,5 százalék, ami bizonyos nem részletezett egyszeri költségek miatt elmarad a célként kitűzött 30 százaléktól.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról