Szerző: Habók Lilla

2018. szeptember 21. 09:19

Jövő márciusban bezár a YouTube Gaming

Nem használták elegen a dedikált YouTube Gaming appot és webes felületet, ezért a Google a bezárása mellett döntött. A felhasználókat inkább a YouTube fő szolgáltatásába tereli, ahol egy külön Twitch-szerű játékos aloldalt is indított.

Megszünteti a YouTube Gaming különálló alkalmazást a Google, mert a tapasztalatok szerint a felhasználók közül nem túl sokan vették igénybe - sugallja a YouTube Blog. Egyelőre viszont szó sincs róla, hogy a keresőóriás letenne a nagyon is jövedelmező, és még mindig felfutóban lévő területről. Ehelyett inkább a cég az erőforrásokat megpróbálja egy irányba, a YouTube főoldalára és alkalmazására összpontosítani. A Gaming app jövő márciusban szűnik meg, mikorra a tervek szerint a Google fejlesztőinek sikerül átvezetni a funkciókat.

A különálló játékos alkalmazás még 2015-ben indult el, hogy konkurenciát állítson az Amazon által felvásárolt Twitch-nek. A versenyt viszont a YouTube Gaming appnak egyáltalán nem sikerült felvenni a játékos streamerek körében kiemelkedően népszerű amazonos szolgáltatással. A két platform között megoszlik a tartalomgyártók figyelme, a Twitch inkább az élő adásban, míg a YouTube a felvételről lejátszott videókban erős. Mindkettő folyamatosan igyekszik közelíteni a másik erősségei felé, ezért a YouTube is belépett korábban az élő közvetítés piacára, és a Twitch is lehetővé tette a videófeltöltést.

Magát a YouTube Gaminget viszont a játékosok nem igazán használták, például a Sensor Tower adatai szerint az iOS-es és az androidos verzió összesen 11 millió letöltéssel rendelkezik, ami viszonylag állandónak tűnik, de a napi látogatottsága így is csak töredéke a Twitch alkalmazásnak. Úgyhogy az utóbbi időben a Google főleg inkább az új tartalmak tesztelésére használta a különálló játékos alkalmazást, így ezen jelent meg először a játékosok fizetését lehetővé tévő (Twitch cheeringet másoló) Super Chat vagy a Patreon-szerű exkluzív tartalmak közzétételét segítő Channel Memberships, amelyet később a YouTube a fő szolgáltatásban később szintén bevezetett.

Játékos aloldal indul

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Gaming appal ellentétben a YouTube-on naponta összesen 200 millió felhasználó fogyaszt játékos tartalmakat a Google közleménye szerint. Az elmúlt 12 hónapban pedig összesen több mint 50 milliárd órányi játékos tartalmat fogyasztottak a felhasználók a felületen. Ennek következtében a vállalat most úgy döntött, hogy megszünteti a felesleges párhuzamosságot, és a Gaming felhasználóit is egy az egyben az általános YouTube szolgáltatásba tereli, ahol egy Gaming Creator aloldalt is elindít, ami egyébként meglehetősen hasonlít a Twitch főoldalára. Egy lapon találhatók meg a népszerű élő játékok, a felkapott videók, a népszerű vagy a közelgő élőközvetítések, valamint a felhasználó számára ajánlott tartalmak a feliratkozások és az előzmények alapján.

youtube_gaming_oldal

A YouTube külön hangsúlyt igyekszik majd fektetni a kisebb csatornákon megtalálható érdekes tartalmakra is (az "On The Rise" szekcióban), nyilvánvalóan, hogy a népszerű streamerek mellett másokat is felfuttasson és a szolgáltatásban tartson. Minden héten bemutatkozik majd egy feltörekvő játékos, hogy a platform így segítsen követőket gyűjteni a videósnak. A funkció eleinte csak az Egyesül Államokban lesz elérhető, viszont maga az új játékos aloldal már most is működik magyarul.

A játékos piac májusi adataiból is látszott, hogy a platformok versenyét minden szempontból fölényesen a Twitch vezeti, amelyet a Streamlabs a saját asztali közvetítőeszközének adatai alapján állapított meg. A cég viszont akkor kizárólag a YouTube Gaming alkalmazást vette figyelembe, amely nézettség és egyidejű nézőszám alapján is második helyen állt a versenyben, viszont az egyidejű aktív streamek szempontjából még a microsoftos Mixer is lekörözte azt. Valamennyire kockázatos kísérlet a YouTube részéről a már három éve népszerűsített Gaming alkalmazás megszüntetése, de ha hihetünk a Google most közölt adatainak, akkor valóban nincs túl sok értelme a külön app fenntartásának. A párhuzamos fejlesztés megszüntetésével talán valóban több lehetősége lesz a játékos tartalmak népszerűsítésére, de a Twitch népszerűségét valószínűleg így is nehéz lesz lekörözni a streamerek körében

a címlapról