Szerző: Habók Lilla

2016. október 3. 16:18

Behúzza az Amazon a Twitch felhasználókat

Elindult a Twitch Prime szolgáltatás, amely csak az Amazon prémium részeként elérhető az "amazonos országokban", ezzel növelve a kereskedelmi oldal előfizetői bázisát. Emellett a videóközvetítő portálra már feltölteni is lehet a videókat, ami hadüzenet a YouTube Gaming oldallal szemben.

Bejelentette a Twitch újdonságait Emmett Shear vezérigazgató a minden évben megrendezett TwitchCon idei eseményén. A legnagyobb dobás a Twitch Prime elindítása, amely várható volt a játékos videóközvetítő oldal 2014-es Amazonos felvásárlása óta, és támpontot ad ahhoz, hogyan vonzaná be az Amazon a játékosokat a nagyobb felhasználói bázis és a profit érdekében.

A Twitch prémium verziója az Amazon Prime tagok számára érkezik a csomag részeként, így Magyarországon nem lesz elérhető, viszont különböző éves- vagy havidíjakon rendelhető Amerikában, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban. A tagság 30 napig ingyenesen kipróbálható a felsorolt országok lakói számára, amennyiben a felhasználók az Amazon és a Twitch profiljukat összekapcsolják.

A szolgáltatások hasonlóak a Twitch Turbo előfizetéshez, ezért az Amazon Prime tagországaiban nem lesz többé elérhető a Turbo verzió, viszont a többi ország videósainak megmarad ez a lehetőség. Több előnyben is fognak részesülni a Twitch Prime előfizetői, köztük a reklámmentesség, havonta egy ingyenes csatornafeliratkozás, kedvezmények az újonnan megjelenő játékokra, és minden hónapban ajándékok, például új textúrák és karakterek.

A Curse bekebelezése óta az is várható volt, hogy felvásárolt közösséget a Twitch igyekszik közelebb hozni a sajátjához. Egyelőre annyira futotta, hogy a Curse felületén a színsémák közül kiválasztható a Twitch Purple. A két profil szinkronizálását követően pedig kiválthatóak a Twitch hangulatjelei, köztük az egyesülést is szimbolizáló CurseLit és TwitchLit jelekkel.

Már nem csak közvetíteni lehet a jövőben, hanem megérkezett a videófeltöltés lehetősége a Twitch-re, amely egyértelmű válasz a YouTube Gaming platformmal folytatott konkurenciaharcra. Jelenleg a két platform között megoszlik a tartalomgyártók figyelme, a Twitch az élő adásban, a YouTube a Let's Play videókban erős. A YouTube ugyan belépett az élő közvetítés piacára, az jelenleg egyértelműen a Twitch birodalmának számít.

Most itt a válaszcsapás, a Twitch támad a felvételről streamelt videók irányába. A videókat előre lehet időzíteni, értesíteni a nézőket az új feltöltésről, illetve statisztikákat készíteni a nézettség alapján. A stream szolgáltatás is fejlődik, újabb videósok számára vált elérhetővé a magasabb minőségű transzkódolás, de még mindig csak a viszonylag kiváltságos réteg élvezheti a változó bitsűrűségű streamet. A Twitch egyébként a transzkódolásra bevetett kapacitásának növelését tervezi, a jelenlegi tízszeresére, és a következő hónapokban tovább bővíti az 1080p 60fps hozzáférési körét.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Még egy új funkció támogathatja a csatornák melletti elköteleződést, a Loyalty Badges vagyis a hűséges feliratkozóknak kiosztható virtuális kitűzők formájában. A videósok saját tervezésű kitűzőmintákat adhatnak meg a Partner Beállítások menüpontban azok számára, akik 1, 3, 6, 12 vagy 24 hónapja regisztráltak a csatornára. A lojalitás díjazása persze nem csak a csatorna tulajdonosának érdeke, hanem a Twitch-nek is üzleti haszna származik a fizetős feliratkozások számának emelkedéséből.

Mobilra jön a Clips, amellyel a videóközvetítésekből és feltöltésekből lehet rövid részletet kivágni, és feltölteni a közösségi média oldalakra - a felhasználók ezzel tudnak új nézőket bevonzani a videóikhoz, az oldal pedig a regisztrálók számának és a mobilos jelenlétének növelésére törekszik. Még októberben jön egy új szerkesztőeszköz is, amely a videó vágását fogja az ígéret szerint megkönnyíteni.

Körvonalazódni látszik az Amazon videós stratégiája

A Twitch felvásárlása meglepő lépés volt az Amazon szempontjából, bár a 100 milliós felhasználói bázissal rendelkező Twitch fontos platform lehet bármely cég számára, sokáig várakozott az elektronikus kereskedelmi oldal a videós platform bevonásával a saját termékei közé. Az új Amazon Prime konstrukció jelzi, hogy a cég hosszú távon minél több játékost be akar húzni a saját regisztrálói közé.

Jelenleg a Twitch Prime tagságon kívül nem annyira sok minden vonzhatja a játékosokat a kereskedelmi oldalon, ahol könyvektől kezdve ruhákig bármi kapható, de a Twitch-közönséget kevésbé szolgálja ki a termékekkel. Elképzelhető, hogy a jövőben az Amazon tovább alakít a szolgáltatáscsomagján - például a Twitch-en használt játékok vagy a játékokhoz kapcsolódó árucikkek kiemelésével -, hogy a hatalmas játékosközönséget elkötelezettebbé tegye a saját oldala felé is.

a címlapról