Szerző: Habók Lilla

2018. július 27. 15:44

Már 83 millió előfizetőt számlál a Spotify

Egészen jól halad a Spotify terve a tőzsdére lépés óta, hogy növelni tudja a felhasználók, és ezen belül is kifejezetten a fizetős tagok számát. Az elmúlt negyedévben 8 millió új előfizetőt gyűjtött a streaming szolgáltatás.

Megjelent a Spotify tőzsdére lépését követő második pénzügyi negyedéves jelentése. Bár kiugró eredményeket nem lehet felfedezni, de a svéd zenei streaming szolgáltatás nagyjából az elvárásoknak megfelelően teljesített minden szempontból. A vállalat 1,27 milliárd eurós bevételt ért el, ami 26 százalékkal magasabb a tavalyi azonos negyedévben elért bevételénél, és hozza az elemzők becsléseit. Eközben viszont a cég 394 millió eurós veszteséggel számol, például a kiadóknak fizetett magas összegek miatt, úgyhogy még nem sikerült elérnie a profitábilis működést.

A legfontosabb a kezdő tőzsdei cégekkel kapcsolatban természetesen inkább a felhasználószám, amelynek feltornázását konkrét célként is kitűzte a vállalat a tőzsdei induláskor, és ebben egészen jó eredményeket sikerült is azóta felmutatni. A streaming szolgáltatást összesen már 180 millióan használják, amelyből a reklámokkal támogatott ingyenes verziót nagyjából 101 millió havi aktív felhasználó hallgatja. Tehát a cégnek sikerült átlépnie a százmilliós határt, míg az elemzők most csak 99,7 millió hallgatóra számítottak. Bár valójában ez a növekedés lassulásnak számít a korábbi negyedéves 8-9 százalékos növekedési arányokhoz képest, mivel csak 2 százalékkal több hallgatót jelent az előző negyedévhez viszonyítva, és 23 százalékkal többet mint egy évvel ezelőtt. A pénzügyi igazgató Barry McCarthy szerint ez a növekedésbeli lassulás viszont csak akkor adhat aggodalomra okot, ha a következő negyedévek teljesítményére is hatással lesz - mondta el az elemzői konferenciahíváson.

Spotify-Q2-2018-earnings-MAU

Az ingyenes verzió felhasználóinál viszont fontosabb a szolgáltatásért fizetők száma, ami nagyobb növekedést tudott felmutatni. Május óta újabb 8 millió előfizető csatlakozott a szolgáltatáshoz, és így már évről-évre 40 százalékos növekedéssel 83 millió fizetős felhasználónál tart a vállalat, ami pont egy millióval több az elemzők 82 milliós várakozásánál. A cég közlése szerint a növekedés főleg a sikeres családi csomagoknak és az Egyesült Államokban a Huluval kötött előfizetői csomagajánlatnak köszönhető. Ezzel pedig már tényleg teljesíthetőnek tűnik az év végéig kitűzött 96 milliós cél, ha az online streaming szolgáltatásnak sikerült továbbra is ilyen ütemben haladnia - de egyelőre szeptemberre 85-88 millióval terveznek a cég igazgatói.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ehhez képest egyébként az egyik fő konkurens Apple Music például 40 millió előfizetőnél tart, ami kicsivel még kevesebb is mint a Spotify előfizetőinek fele. Esetleg egy kis aggodalomra adhat okot, hogy egyes számítások szerint az Egyesült Államokban viszont az almás cég szolgáltatásának már több előfizetője van mint a Spotify-nak, de míg globálisan nem fordul ez az arány, addig a svéd cégnek sem lehet nagy problémája.

Az elemzői konferenciahíváson Daniel Ek vezérigazgató az eredményekhez hozzátette, hogy a legfőbb céljuk a masszív hallgatói közösséggel még több alkotót bevonzani a platformra. A kiadóvá alakulás helyett azonban inkább azt szeretné a cég, ha az alkotók igénybe vennék a további szolgáltatásaikat és eszközeiket a hallgatók még nagyobb eléréséhez. Emellett pedig a podcast üzletág is egyre jobban erősödik a Spotify-nál, ahol a felvételek készítői számára még jogdíjakat sem kell fizetni a zenészekkel és kiadóikkal ellentétben, de a monetizációs lehetőségek ezen a területen még nem teljesen világosak az elmondottak alapján.

Az eredményekkel a befektetők is teljesen elégedettek, úgyhogy a bejelentést követően 4,4 százalékkal nőtt a Spotify részvényárfolyama. Így a tőzsdén áprilisban 169 dolláros árfolyamon nyitó vállalatnak sikerült elérnie a 198,99 dolláros kereskedést is napközben, ami rekordnak számít a cég eddigi tőzsdei teljesítményében. Úgy tűnik, hogy a befektető kezdenek megbízni a vállalat eredményességében, annak ellenére, hogy továbbra is nagyon sok erős konkurenssel kell a szolgáltatásnak szembenéznie, mivel az Apple mellett többek közt a Google (újabban a YouTube Music-kal) és az Amazon is kínál hasonló zenei streaming szolgáltatásokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról