Nem lesz VR és MR támogatás Xbox One-on
A Microsoft teljesen elengedi a konzolos VR irányvonalat, továbbra is a tévé marad fókuszban. A VR és MR jövőjét a cég a PC-ken látja - eközben a Sony a konzolos VR szemüvegével a piac élén lovagol.
Kihátrál a konzolos VR területéről a Microsoft, míg korábban a redmondi óriás már az eredetileg Project Scorpióként emlegetett Xbox One X kapcsán is arról beszélt, az támogatja majd a csúcskategóriás VR szemüvegeket, az elképzelés végül nem valósult meg és a vállalat most úgy tűnik teljesen el is engedi ezt az irányvonalat.
A cég az E3-on bejelentett felvásárlási rohama kapcsán nyilatkozott a GamesIndustry.biz-nek - a vállalat közelmúltban mindjárt négy játékstúdiót is bekebelezett. Az interjúban Mike Nichols, a Microsoft játékokért felelős marketingigazgatója nem csak az akvizíciókról beszélt, kitért a VR-rel, illetve MR-rel, azaz a cégtől megismert Mixed Reality headsetekkel kapcsolatos terveikre - pontosabban azok hiányára is.
Nichols ugyanis úgy fogalmaz, a Microsoftnak sem a virtuális valóság, sem az említett "kevert" valóság terén nincsenek tervei az Xbox konzolokra vonatkozóan - sőt azt is hozzáteszi, a cég véleménye korábban, illetve most is az, hogy a VR és MR számára a PC a legjobb platform. Ez tehát teljes hátraarc a vállalat két éve, az Xbox One X kiadása előtt tett kijelentéseihez, de még a tavalyi álláspontot nézve is. A vállalat tavaly márciusban közzétett blogposztjában ugyanis még arról beszélt, 2018-ban elérhetővé teszi a Mixed Reality élményeket az Xbox One termékcsalád teljes szélességében - erre most úgy látszik hiába várnak már a konzol tulajdonosai. A VR vagy MR élményre vágyó Xbox felhasználóknak legfeljebb annyi reményük lehet, hogy ha a cég ilyen hirtelen visszavonulót tudott fújni a területen, talán ugyanilyen éles kanyarral vissza is tud térni rá, persze erre apellálni azért nagyon nem érdemes.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
Nichols azzal indokolja a konzolos VR elengedését, hogy a cég vártnál jóval komótosabb növekedést tapasztal a piacon, továbbá a PC sokkal alkalmasabb platform az ilyen eszközök támogatására, hiszen nyílt, így gyors fejlődési és iterálási lehetőséget ad a fejlesztőknek. Az Xbox-szal a vállalat ezért inkább továbbra is a tévés élményekre fókuszál majd.
A lépéssel ugyanakkor a Microsoft még egy területen növeli lemaradását a fő rivális Sony mögött, amelynek a PlayStation VR szemüvegei a kategória élére tolták a japán gyártót. A PSVR headsetekből tavaly év végéig bezárólag mintegy kétmillió darabot tudott értékesíteni. A vállalat továbbá eladásaiban is jócskán maga mögött hagyta a Microsoft konzoljait, mint azt az EA nemrég kikotyogta, a PS4-ből több mint 73 millió darab talált gazdára, míg Xbox One-ból csak mintegy 30 millió. A VR támogatás elhagyása újabb hátrány lehet a riválissal szemben, még ha csak egy a teljes eladásokhoz képest aránylag szűk felhasználói rétégen esetében is. Persze könnyen lehet, hogy a Microsoft a szegmens elhagyásával az exkluzív címek fejlesztéséhez akar erőforrásokat felszabadítani - a legtöbben ugyanis talán ezen játékok hiányát okolják az Xbox One jókora lemaradásáért a konkurens konzollal szemben.