Szerző: Habók Lilla

2018. június 19. 15:32:00

Oktatóapp-felvásárlással biztosítja iskolai szerepét a Microsoft

Folyamatos a harc az oktatási piacon a Microsoft, a Google és az Apple között, hogy ki szerzi meg magának a jövő felhasználóit. A redmondi vállalat most a Flipgram videós közösségi szolgáltatást vásárolta fel, hogy még jobban kiterjessze szerepét az iskolákban.

Bekebelezte a Microsoft a Flipgrid közösségi oktatóalkalmazást, amellyel rövid videók készíthetők osztálytermi felhasználás, illetve tanulás céljából. A közlemény szerint tanulók, oktatók és családok milliói használják a közösségi alkalmazást 180 országban, így a felvásárlással a redmondi vállalat egy igazán kiterjedt és kiugróan gyorsan növekvő felhasználói közösséghez fog eljutni, akik az oktatóappal együtt potenciálisan más microsoftos eszközöket is elkezdenek (aktívabban) használni.

Innentől kezdve a Flipgrid ugyanis az Office 365 Education csomag része lesz, amelynek keretében az oktatási intézmények ingyen férhetnek hozzá például az Office Online-hoz, valamint a Yammerhez és a SharePointhoz korlátlan felhős tárhellyel. Eddig a Flipgrid fizetős volt, úgyhogy a vállalat visszafizeti a még aktív előfizetések időarányos díját a "következő hetekben". Az ingyenes Office 365 hozzáféréssel rendelkező tanároknak és iskoláknak pedig már nem kell pénzt adni a jövőben az alkalmazás használatáért, így az eddig is Flipgridet használó iskolák valószínűleg igénylik majd saját Office 365 csomagjukat, ha még nem rendelkeztek ilyennel. A vállalat nem egészen önzetlenül igyekszik bővíteni az iskolai felhasználói kört, hanem mert aki fiatal korban hozzászokott a microsoftos eszközök használatához, az később is nagyobb valószínűséggel marad az ökoszisztémán belül.

Maga az alkalmazás azért nagyon hasznos, mert a tanároknak felügyelt használatot biztosít a közösségi oldalon. Különböző iskolai, tantárgyi témákat hozhatnak létre, amelyre a diákokkal videókkal válaszolhatnak, majd erre a tanár reagálhat GIF-fel, emotikonokkal, esetleg egy válaszvideóval. Ehhez képest például a megoldáshoz hasonló Instagram nem teszi lehetővé a kifejezett iskolai használatot, a tanárok ellenőrzését a tartalmak felett, és alapvetően a diákok nem is tanulási célból használják. Ráadásul többek közt az Instagram, a Facebook vagy a Twitter sem használható elméletben 13 éves kor alatt, míg a Flipgrid akár már óvodás korú gyerekeknek is biztosítja a belépést és a biztonságos használatot. Tehát a felvásárlással a Microsoft egy bármilyen eszközről és böngészőből is megnyitható "iskolai Instagramhoz" jut hozzá.

1:01

Satya Nadella, Microsoft CEO announces Flipgrid joining the Microsoft family

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Doloribus consectetur eaque tempore natus obcaecati ratione ipsum.

Még több videó

Mindez azért is lényeges, mivel ugyan a 2017-es adatok szerint globálisan még mindig a Windows a legnagyobb szereplő az iskolai operációs rendszerek piacán 43,5 százalékos részesedéssel, de a helyzetét igyekszik megerősíteni különböző oktatási szoftverekkel, eszközökkel, olcsó notebookokkal vagy éppen az iskoláknak szánt Windows 10 S-sel. A Google-féle viszonylag olcsó és jól használható Chromebookok az amerikai iskolákat már letarolták közel hatvan százalékban, ráadásul tavaly az ázsiai-csendes-óceáni központi beruházásai is inkább az androidos eszközöknek kedveztek az iskolákban. Úgyhogy a Microsoft folyamatosan igyekszik megtartani európai vezető pozícióját, és más régiókban is növelni a szerepét, amelyhez várhatóan az iskolák körében népszerű Flipgrid is hozzásegítheti.

a címlapról