Szerző: Habók Lilla

2018. június 14. 13:20

Érdeklődés alapján küldene értesítéseket a Twitter

Külön témakörök szerint is csoportosítaná a közösségi oldal a tweeteket, hogy a követett személyek üzeneteit tartalmazó hírfolyam mellett egyszerűbben meg lehessen találni a fontos témákat.

Újabb újdonságokkal rukkolt elő a Twitter, hogy a felhasználók egymás követése nélkül is el tudják olvasni az aktuálisan legfontosabb újdonságokat, és így még több ideig maradjanak a felületen. Úgyhogy a hivatalos közlemény szerint változik a "felfedezés" menüpont, az idővonalon kiemelt hírek megjelenése, sőt még a személyre szabott értesítések küldésének tesztelésével is foglalkozik a közösségi oldal. A twitterezők közt viszont megoszlik a vélemény, hogy az újdonságok valóban a saját érdekeiket szolgálják-e, vagy inkább a hirdetőkét és a céggel partner vállalatokét.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A legfontosabb talán az Explore (nagyító ikon alatt található) felület változása, amelyen a jövőben témák szerinti rendezésben lesznek megtalálhatók az aktuálisan legnépszerűbb eseményekről szóló tweetek. Így a felhasználók akkor is értesülhetnek majd az újdonságokról, ha nem követik az adott témában tweetelő személyeket. Például ha valaki a informatikával foglalkozik, és ehhez kapcsolódó véleményvezéreket követ, de nem figyeli a sportot a mindennapokban, attól még érdekelheti a foci világbajnokság. Úgyhogy a felfedezés menüpontban az új kategóriákon belül mindig figyelemmel lehet majd követni ezeket a kiemelt eseményeket - a "következő hónapoktól" kezdődően az Egyesült Államokban.

Ehhez hasonlóan, ha egy felhasználó valamilyen aktuális eseményre keres, akkor kapcsolódó kiemelt híreket, eseményeket, "sztorikat" is fog találni az eredménylista tetején, amelyek összefoglalják a történéseket. Átalakul még a 2015-ben indított és jelenleg öt nyelven (de magyarul nem) elérhető Moments funkció, amellyel kapcsolódó tweeteket tudnak összefűzni a felhasználók - ezt a mostani horizontális lapozás helyett vertikálisan lehet majd görgetni, akárcsak a hírfolyamot. Továbbá a cég az érdeklődés alapú értesítések küldésével is kísérletezik, egyelőre szintén csak az amerikai felhasználóknál (!), és a közlemény hangsúlyozza, hogy ki lehet majd kapcsolni az üzeneteket a beállításokban.

twitter_ertesites_2

A Twitter felhasználók viszont nem fogadták akkora lelkesedéssel a híreket, mivel sokan inkább még mindig a kronologikus idővonalat szeretnék alapbeállításként visszakapni, ahol pontosan azoktól látnak időrendben bejegyzéseket, akiket önszántukból követnek. Nem pedig olyan üzeneteket akarnak látni, amit ugyan sokan kedvelnek vagy a rendszer szerint a kiemelt események közé tartozik, de a felhasználók valójában egyáltalán nem kíváncsiak rá. Mások pedig a fejlesztőktől azt kérik számon, hogy miért nem inkább a szélsőséges, troll, zaklató tweetek törlésével voltak elfoglalva az utóbbi időben a feleslegesnek tartott fejlesztések helyett.

Bár hazánkban a Twitter kevésbé tudott nagy felhasználói bázist szerezni, de más országokban sokkal nagyobb relevanciával bír. A mostani közleményből is világosan látszik, hogy a sport és a hírek területén szeretné megőrizni a helyzetét más közösségi oldalakkal szemben vagy mellett. A hírfolyam megfelelő, saját érdeklődés szerinti beállítása vagy az eredményes keresés viszont a termékmenedzser szerint nem mindenkinek sikerül, ezért próbálja a rendszer kiemelni, hogy melyik témában milyen felhasználók üzeneteit érdemes olvasni - eközben a cégnek több lehetősége lesz a hirdetők és a partnerek bejegyzéseit is elhelyezni a felületen. Sokak számára viszont az újdonságok felvetik a kérdést, hogy vajon mi a Twitter valójában, és mit szeretne most elérni, mert ez nem egészen egyértelmű.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról