Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Komótosan hízik a viselhető eszközök piaca, élre törnek az okosórák

Hlács Ferenc, 2018. június 05. 16:01

A növekedést eddig hajtó okoskarperecek visszaesőben vannak az IDC szerint, a lassan növekvő piac vásárlói egyre inkább az okos funkciókat keresik.

Hajszállal növekedtek a viselhető eszközök eladásai az idei első negyedévben az IDC kutatása szerint. A cég az időszakban 1,2 százalékos növekedést mért az egy évvel korábbi számokhoz képest, az eladások így 25,1 millió darabnál álltak meg. Ez jókora visszaesés a tavaly ilyenkor tapasztalt növekedési ütemhez viszonyítva (akkor csaknem 18 százalékos volt az éves gyarapodás), ami a kutatócég szerint elsősorban az egyszerűbb viselhető eszközök, főleg az okoskarperecek iránti kereslet visszaesésének köszönhető. Hasonló eszközökből 9,2 százalékkal kevesebb talált gazdára mint 2017 hasonló időszakában.

A nem-okosórás piac viszont nagyot hízott, méghozzá annyira, hogy még az órák csökkenésével együtt is termőre tudta fordítani a teljes területet a Q1-ben. A növekedésben a saját mobilinternet-kapcsolattal rendelkező eszközök kiemelt szerepet játszottak, amelyek az első negyedévben gazdára talált készülékek mintegy harmadát tették ki. A vásárlók leginkább továbbra is a különböző egészségügyi és fitneszfunkciókat keresik, de egyre inkább feltörekvőben vannak az új felhasználási módok is, mint például a Google Pixel Buds fülhallgatóinál megismert élő fordítás vagy épp a gyereket célzó okosórák.

A viselhető eszközök alatt elsöprő többségben persze még mindig a csuklón hordható készülékeket értjük, azok teszik ki a piac 95 százalékát, ugyanakkor az IDC szerint az "egzotikusabb" területeken is egyre tempósabb növekedés tapasztalható: a különböző szenzorokkal felszerelt ruhadarabok eladásai az elmúlt évben több mint 58 százalékkal gyarapodtak.

idcwearables2018q1

A gyártók rangsorában egy év alatt az Apple-nek sikerült átvennie a vezetést, 13,5 százalékos növekedéssel az idei Q1-ben 4 millió készüléket tudott eladni, amivel 16,1 százalékra hizlalta piacrészét. Az előrelépés javarészt a saját mobilinternet-kapcsolattal rendelkező Apple Watch-nak köszönhető, amelynek a szolgáltatók is jó hátszelet biztosítottak. A Xiaomi a második helyre csúszott vissza a maga 2,3 százalékos növekedésével és 3,7 millió eladott eszközével, amelyek 14,8 százalékos piacrészt hoztak a cégnek. Érdemes ugyanakkor szem előtt tartani hogy ezzel a darabszámmal a kínai vállalat az ezüstérem dacára csak az Apple bevételének töredékét érhette el, hiszen a szegmens öt vezető gyártója közül a Xiaomi értékesített eszközeihez tartozik a legalacsonyabb átlagár.

A harmadik helyen továbbra is a Fitbit áll, a sportkiegészítőkre fókuszáló gyártónak azonban meglehetősen göröngyösre sikerült az évindítás, több mint 28 százalékos visszaesés után eladásai 2,2 millióra csökkentek, piacrésze pedig 12,2-ről 8,7 százalékra olvadt. A lejtmenetet a cég egyébként pozitív fogadtatásra talált Versa okosórája sem tudta lefékezni, illetve az ugyancsak az időszakban elindított, kifejezetten nőket célzó egészségkövető funkciók sem, amelyeket az IDC szerint már most 2 millióan használnak. A Huawei a negyedik helyre kapaszkodott fel, több mint duplájára növelve piaci részedését - az egészen 5,2 százalékig hízott. Az eladások 147 százalékkal lőttek ki, a gyártó 1,3 milliós darabszámot produkált. A siker mögött a gyerekeket is célzó Honor termékek, illetve a kiszélesített termékportfólió áll, amely az óráktól a karpereceken át egészen a fitneszkövetőkig terjed - igaz a növekedés motorja a gyártónál még mindig elsősorban Ázsia.

A Garmin az ötödik helyre csúszott vissza, igaz növekedését megtartotta, 9,1 százalékkal tudott gyarapodni, ami a Huaweihez hasonló, 1,3 millió közeli eladott darabszámra volt elég és 5 százalékos piacrészre fordult le. Az "egyéb mezőny" továbbra is nagyjából a piac felét teszi ki, a maga 50,3 százalékával, ide sorolható 12,6 millió eladott viselhető kütyü - ez 2,3 százalékkal kevesebb mint egy éve. Az eredmények illeszkednek a kutatócég tavaly közzétett prognózisába, amely a következő négy évben csökkenő érdeklődést vetít előre az olcsóbb, egyszerűbb okoskarperecek terén, amelyek egészen a közelmúltig a piac fő hajtóerejének számítottak. Helyettük az elemzők szerint a trónt az okosórák, illetve hibrid okosórák veszik át, és az okosruhák is egyre inkább beszivárognak a köztudatba.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A legnagyobb hazai termékfejlesztési konferencia november 21-22-én visszatér: 90 előadó, 1000 látogató, dedikált workshop nap, 6 szekció a UX-től az IoT-n át, egészen az AI-ig.