Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

IDC: négy éven belül duplázódnak a viselhető eszközök eladásai

Hlács Ferenc, 2017. december 21. 12:30

Háttérbe szorulnak az iparágban jelenleg slágerterméknek számító okoskarperecek és élre törnek az IDC várakozásai szerint - a cég a következő négy évben az ideihez képest csaknem kétszeres eladásokra számít a viselhető eszközök piacán.

Bár a viselhető eszközök piacától az első eszközök megjelenésekor sokan az okostelefonok szegmenséhez hasonló robbanásra számítottak, ez végül elmaradt és egy sokkal kisebb, komótosabb szegmens alakult ki az okosórák, -karperecek és egyéb eszközök körül. Növekedést ugyanakkor ez a terület is tud mutatni, az idei harmadik negyedévben produkált egészséges gyarapodás után most az IDC előrejelzésében arról beszél, a piac mérete 2021-re szinte a mostani duplájára nőhet.

Elperecelnek az okoskarperec-eladások

Az elemzőcég 2017-ben 113,2 millióra teszi az eladott viselhető eszközök számát, várakozásai szerint pedig ez a szám négy éven belül 222,3 millióra hízik. De nem csak az eladások mértéke, hanem összetétele is változik majd, háttérbe szorulnak ugyanis a jelenleg a piac derekát adó okoskarperecek. Utóbbiakból idén az előrejelzés alapján 45 millió talál gazdára, amellyel a készülékek 39,8 százalékos piacrészt hasítanak ki maguknak. Az olcsó eszközök különösen a feltörekvő piacokon népszerűek - miután azonban mindenki számára könnyen elérhetők, a piac hamarosan telítődik majd velük így a kategória növekedése egyre komótosabbá válik. 2021-re ennek megfelelően szinte stagnáló eladásokat vár a mostanihoz képest, minimális növekedéssel, ami nagyjából 47,7 millió eladott okoskarperecet jelent - ez ugyanakkor a terjeszkedő piacon már csak 21,5 százalékra lesz elég.

 idcfrcst01

A szegmens koronáját a cég szerint négy éven belül a "hibrid" okosórák veszik át. Ebbe a kategóriába az elemzők azokat az eszközöket gyűjtik, amelyek a karpereceknél már eggyel kiterjedtebb funkcionalitást és tetszetősebb formatervet kínálnak, ugyanakkor még nem tartoznak olyan "teljes értékű" okosórás platformokhoz, mint az Android Wear, a Samsungtól megismert Tizen vagy épp az Apple termékei. A hibrid eszközök jelenleg a kategóriák versenyében a harmadik helyen állnak, 29,9 millió eladott készülékkel 2017-ben és 26,4 százalékos piacrésszel - négy év múlva a dobogó első helye már 78 millió értékesített eszközt és 35,1 százalékos részesedést ér majd az iparágban. A növekedést egyebek mellett a hatékonyabb értékesítési csatornák és a különböző divatcégek belépése hajtja majd a területen.

A 2021-es várakozások alapján az idei ezüstérem az idei második helyezetté marad, azaz a hagyományos okosóráké, mint az említett Apple vagy a Samsung termékei, netán az Android Weart futtató eszközhadak. Ez az idén produkált 31,6 millióról 71,6 millióra felhízott eladásokat és 27,9-ről 32,1 százalékra gyarapodott piaci részesedést jelent majd az eszközöknek. A növekedés hátterében az IDC szerint az önálló mobilhálózati kapcsolattal rendelkező modellek térnyerése, illetve a gyerekeket célzó, kiterjedtebb funkciókat kínáló termékek megjelenése áll majd.

Beszivárognak a köztudatba az okosruhák?

A negyedik hely birtokosa idén és a következő négy évben is az okosruházat kategóriája lesz: a feltörekvő szegmens 2017-ben 2,4 millió eladást tudott összehozni, ami 2,1 százalékos szeletet hasít ki neki a piacból - ez azonban 2021-re 5,2 százalékra hízik, 11,5 millió eladással. Okosruhát egyelőre nem találunk minden butikban, a hasonló termékek azonban egyre inkább kezdenek begyűrűzni a köztudatba, élükön az olyan ruhadarabokkal mint például a Levi's Commuter dzsekije, amelyet a Google-lel együttműködésben készített.

idcfrcst02

De látványos növekedésen megy keresztül az okos fülhallgatók szegmense is, ahol az idei 1,7 millióról 10,6-ra híznak az eladások a következő négy évben, ami 1,5-ről 4,8 százalékra tolja fel a kategória piacrészét. Ide tartoznak az olyan kiegészítők, amelyek valamilyen plusz funkcionalitást kínálnak a hagyományos vezetékes vagy Bluetooth headsetekhez képest, például fitneszkövető funkciókat vagy hangminőség javítást - mint a Google ősszel bejelentett Pixel Buds fülesei vagy épp az Apple AirPods termékei.

A következő négy évben tehát az "okosabb" termékvonalak kerülnek előtérbe, ezzel pedig az átlagos eladási árak terén is növekedésre számítanak az elemzők. A fitneszfunkciókon túlmutató eszközöknek persze így sem lesz könnyű megvetni a lábukat, itt jöhetnek képbe a divatcégek amelyeknél a funkciók másodlagos szemponttá válhatnak a vásárlók szemében, akik a különböző ruha- vagy kiegészítőmárkák nevével fémjelzett eszközöket sokkal inkább külsejük, mint képességeik miatt vásárolják majd.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.