Szerző: Habók Lilla

2018. május 3. 16:07

270 millió dollárért vesz vállalati profilozós céget a Cisco

Bejelentette a Cisco, hogy bekebelezi az Accompany céget és termékét, amely begyűjti és feldolgozza az információkat más vállalatokról és dolgozóikról. A jövőben ez a megoldás a Cisco saját szolgáltatásaiba épülhet be.

Felvásárolja a Cisco a mesterséges intelligencián alapuló, online elérhető felhasználói információkat és kapcsolatokat számon tartó Accompany céget és szoftverét - tájékoztat róla a Cisco közleménye. A megoldás honlapja szerint az adatbázis több millió személyről és cégről tartalmaz releváns adatot, köztük a Fortune 500 listáján szereplő valamennyi vezérigazgatóról. A rendszer eredeti célja szerint az előfizetőket támogatta a döntésekben, azaz hogy informálódjanak a lehetséges vásárlóikról vagy partnereikről, akár például egy megbeszélés előtt segített felkészülni a tárgyalófél pályafutásáról, szakmai ismereteiről és kapcsolatairól. Az Accompanyért összesen 270 millió dollárt fizet a Cisco készpénzben és részvényekben, hogy az adatbázist és az AI-alapú eszközöket a saját rendszereibe építse. A közlemény nem tért ki arra, hogy az eddigi szolgáltatás folytatja-e a működését, és hogy mi lesz az előfizetők sorsa.

Fejlesztő vagy? Segíts! Hack the Crisis. Gyere hétvégén fejleszteni, csatlakozz a hazai fejlesztői közösséghez!

A felvásárlással a Cisco mindenekelőtt a saját kollaboratív megoldásait szeretné továbbfejleszteni, melyek közül a közlemény kifejezetten a Webex videokonferenciás tárgyalásokat említi, bár könnyen elképzelhető például a Cisco Sparkban is. A cég közleménye szerint az új megoldással a megbeszélések résztvevői könnyebben felkészülhetnek majd a résztvevők és az általuk képviselt vállalat profiladatai alapján. Tehát a rendszer egyfajta beépített LinkedInként működne a Cisco szoftvereiben, amely automatizáltan gyűjti a publikusan elérhető adatokat az internetről.

A szolgáltatási feltételek szerint egyébként pont erről van szó, hogy a szoftver begyűjti az elérhető adatokat a közösségi hálózatokról, úgy mint a Facebook, LinkedIn, Twitter vagy az email szolgáltatók, mint az Exchange, Outlook.com vagy a Google. Valószínűleg részben a publikus információkról van szó, másrészt a felhasználók az autentikációval hozzájárulnak a saját adataik begyűjtéséhez - ebből látszódnak például felhasználó saját kapcsolatai. A nyilvánosan elérhető LinkedIn adatokat egyébként sok más startup is felhasználja, hogy a "szekennelést" követően valamilyen feldolgozott formában továbbértékesítse azokat, és tavaly a bíróság is kimondta, hogy ebben a Microsoft által felvásárolt közösségi oldal nem akadályozhatja meg a cégeket.

cisco_accompany_2018

Természetesen az Accompany AI megoldása sem csak egyszerűen begyűjti az információkat, hanem különböző szempontok szerint fel is dolgozza azokat. Látható többek közt, hogy egy cégről az utóbbi egy évben mennyi hír jelent meg az interneten havi bontásban. Továbbá a felhasználó pontosan kiket ismer a jelenlegi és a volt munkavállalók közül az adott cégtől. Az egyik leghasznosabb (és legijesztőbb) eszköznek pedig a céges hálózati térkép tűnik, amely egy felületen szemlélteti az adatbázisban szereplő dolgozók szervezeten belüli szintjét, a szervezeti egységét (például mérnök, értékesítő, marketinges) vagy éppen hogy az illető felvásárlással került a céghez, nemrég érkezett vagy már hosszú ideje van ott, és hogy mennyire sok kapcsolattal rendelkezik a vállalaton belül.

Az Accompany vezérigazgatója, Amy Chang a felvásárlás lezárulása után a Cisco Collaboration Technology Group igazgatójaként folytatja munkáját - ezzel együtt Rowan Trollope, az üzletág korábbi vezetője távozik a cégtől. Chang számára egyébként nem teljesen idegen a Cisco vezetősége, mivel 2016 óta a vállalat igazgatótanácsának tagja, de erről a pozíciójáról lemond a váltással. Az Accompany csapata pedig a Cisco kollaboratív megoldások üzletágában folytatja munkáját. A felvásárlás lezárulására a szabályozók jóváhagyását követően, 2018 negyedik negyedévében kerülhet sor.

a címlapról