Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
>> Hibrid felhőtől a konténereken át, egészen a kvantumprogramozásig - 6 klassz téma a HWSW május 21-i nagy Microsoft Azure meetupján. <<

Ismét csalódást okozott a Snap eredménye

Habók Lilla, 2018. május 03. 09:30

Az idei első pénzügyi negyedéves jelentés szerint mégsem sikerült annyira jól az áttervezett felület, továbbá a költségmegtakarítások, többek közt az elbocsátások sem érték el eddig a megfelelő hatást. Vajon az idei bejelentések javulást jelentenek majd?

Nem sikerült megismételnie a Snapnek az előző, kiugróan jól sikerült negyedévet. A márciussal zároló pénzügyi negyedévben 230,7 millió dolláros bevételt ért el a vállalat, ami ugyan 54 százalékos emelkedésnek számít, de egészen alulmarad az elemzők 244,5 millió dolláros várakozásának. Eközben a veszteség 385,7 millió dollár, ami javulás ugyan az előző év azonos negyedévéhez képes, mikor a cég éppen tőzsdére lépett, és a részvényalapú kompenzáció miatt több mint kétmilliárd dolláros veszteségről indult - azonban a mostani veszteség még nagyobb mint az előző negyedévben bejelentett 350 millió dollár. Ez azt jelenti, hogy egyelőre az elbocsátások és az árverésen alapuló ajánlattételi rendszer költségmegtakarításai sem hozták meg az ígért eredményt. A befektetők természetesen nem túl boldogok, a bejelentést követően 15 százalékkal zuhant a részvényárfolyam.

Az előző negyedévben azzal áltatta Evan Spiegel vezérigazgató a befektetőket, hogy az áttervezett (cégeket és magán felhasználókat szétválasztó) felület negatív visszhangjai ellenére több az új felhasználó, a 35 év feletti korosztály sokkal aktívabb az egyszerűbben kezelhető alkalmazásban, 30 perc fölé nőtt az oldalon eltöltött napi idő. A lelkesedés viszont mostanra alábbhagyott, a március kifejezetten gyenge volt a cég saját bevallása szerint, így az előző évhez képest mindössze 15 százalékkal 191 millióra nőtt a napi felhasználók száma - az előző negyedévhez viszonyítva ez 2 százalékos javulás. Ehhez képest a konkurens Instagram Stories napi 300 milliónál, a WhatsApp most bejelentett adatai szerint pedig a Status-feltöltések száma már napi 450 millió felhasználónál tart, ami több mint duplája az összes snapchatezőnek.

snap_snapchat_2018q1_DAU

Így a Snap egy felhasználóra eső bevétele (ARPU) sem szárnyalt az idei első negyedévben, 34 százalékkal 0,90 dollárról 1,21 dollárra nőtt globálisan. A legfontosabb piacon, Észak-Amerikában 2,10 dollár volt ez az összeg, ami 30 cent emelkedést jelent egy év alatt. Ehhez képest Európában arányaiban jobb az eredmény, ahol 0,24 dollárról több mint duplájára, 0,53 dollárra nőtt az érték. A világ többi részén pedig még nagyobb ütemben 0,19 dollárról 0,58 dollárra emelkedett az egy felhasználón begyűjtött bevétel.

Tehát ugyan az eredmények nem zuhannak, csak a várakozásokhoz képest nem is emelkednek olyan látványosan. Az elemzői konferenciahíváson elhangzottak szerint a Snapchat mégis hajlandó újra változtatni a felületen, de nem az előző megoldásra vált vissza, hanem az üzenőfelületről a Discover oldalra helyezi át a Stories menüpontot. A jövőre nézve esetleg pozitív változást hozhat az újabb frissítés, és a negyedév során bejelentett újdonságok, amelyek pozitív hatásai a mostani eredményen még nem látszódnak, mint a minden cégre kiterjesztett Marketing API az önkiszolgáló hirdetési eszközökkel, valamint a hírességeknek és cégeknek szánt Snap Pro az analitikai megoldásokkal, és a szintén a hetekben megjelent, nettó 150 dollárért kapható Spectacles 2 kamerás napszemüveg - melynek egyébként első verziójából összesen csak 220 ezer darab fogyott, és végül a raktárkészletek értékéből mintegy 40 millió dollárt írt le a cég. Az új napszemüveg viszont már vízálló, állítólag kényelmesebb, kevésbé feltűnő és már fotókat is készít a videók mellett, így a cég szerint népszerűbb lehet az elődjénél.

6 klassz téma, 6 jó előadó a HWSW május 21-i nagy Microsoft Azure meetupján.