Magazin előfizetéses platformot vett az Apple
A vállalat ezzel próbálhatja erősíteni pozícióját az álhírek elleni küzdelemben.
Felvásárolja a Texture magazin előfizetéses platformot az Apple. A több, mint 200 különféle kiadványt kínáló szolgáltatással kompetenciájának növelése mellett az álhírek elleni küzdelemből is ki szeretné venni részét a cupertinói vállalat. Az akvizíció összértékét egyelőre nem hozták nyilvánosságra, azonban az kiderült, hogy az Apple szőröstől-bőröstől megveszi a Texture-t, a jelenlegi alkalmazottak mellett pedig a szolgáltatáshoz szerveresen hozzátartozó alkalmazás androidos verziójának támogatása is megmarad.
Az Ars Technica csak a magazinok Netflixének nevezi a Texture-t, amely a videostreaming szolgáltatáshoz hasonlóan egy fix havidíjért cserébe kínál korlátlan tartalom előfizetés. Ez a Texture esetében havi 10 dollár, amelyért cserébe olyan magazinokat lapozgathatunk, mint a National Geographic, a Forbes, a People, vagy épp a Rolling Stone. Mindehhez csupán egy mobil eszközre, okostelefonra vagy tablete van szükség, a támogatott platformok listáján pedig az iOS mellett a már említett Android, illetve az Amazon saját platformja is szerepel.
Szolgáltatás még 2010-ben indult Next Issue néven, a Texture nevet pedig öt évvel később, 2015-ben kapta meg. A kezdeményezés mögött olyan nagy kiadók álltak, mint a Condé Nast, Hearst Magazines, Meredith Corporation, News Corp, Rogers Media, vagy a Time Inc., amelyek erőforrásait további 50 millió dollárral toldották meg különböző befektetők. A kezdeményezés mögött az az időközben megbukott elképzelés állt, hogy a tabletek és okostelefonok futótűzszerű terjedése nem csak a nyomtatott sajtót szorítja majd még inkább háttérbe, de a webes magazinok pozícióit is komolyan megingatja.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az Apple hosszútávon mit tervez a Texture-rel, egy házon belül fejlesztett hasonló alkalmazás ugyanis már van a repertoárban. A 2015-ben az iOS 9-cel megjelent Apple News a korábbi Newsstandet váltotta, ez azonban sokkal inkább egy hírolvasó, nem pedig egy magazinolvasó app, azonban egyes digitális magazinokat ezzel is megvásárolhatunk.
A mögöttes okokra Eddy Cue, az Apple internetes szoftverek és szolgáltatásokért felelős alelnökének rövid nyilatkozata világíthat rá, aki kiemeli a "trusted sources", vagyis megbízható források jelentőségét. A Texture-ben található magazinok ugyanis jellemzően hitelesek, amivel az Apple erősítheti az álhírek elleni küzdelemben elfoglalt pozícióját.