Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Több mérőszámmal érkezik a YouTube Studio

Habók Lilla, 2018. március 08. 12:28

Újabb irányítópulttal és három új mérőszámmal érkezik meg a YouTube Studio a videósok számára. A tartalomfeltöltők láthatják hányszor jelent meg a videó előnézeti képe, ebből hányan kattintottak rá, és mennyi ideig nézték a tartalmat a felhasználók.

Néhány héten belül a YouTube Studio csatornakezelő rendszer válik az alapértelmezett kezdőpulttá minden videós számára a közösségi oldalon - jelentette be a Creator blog. A megoldás tavaly június óta bétában volt elérhető, de most élesedik a megoldás stabil verziója, amelyet automatikusan minden youtuber meg fog kapni. A korábbi Creator Studio Classic nézetre még egy ideig vissza lehet váltani, a végső csere határidejét egyelőre nem jelölte ki a vállalat. Az új Studio friss irányítópulttal jelenik meg, ahonnan a videósok elérhetik a különféle méréseket és az új híreket, köztük az újonnan feltöltött videók teljesítményét a korábbiakhoz képest és a személyre szabott ajánlókat a YouTube-tól, hogy min lenne érdemes még változtatni a jobb elérés érdekében.

Egyúttal három újfajta YouTube Analytics mérési lehetőség is elérhetővé válik - eleinte néhány alkotó, majd néhány héten belül mindenki számára -, amellyel a nézőikről, illetve a tartalmaik teljesítményéről több összesített információt tudhatnak meg. A megtekintési (Impressions) mutató ebben ebben az esetben az előnézeti képek megjelenítésének a számát jelenti. A mutató nem fog minden egyes felületen található képmegjelenítést tartalmazni, hanem a főoldalra, a különböző feliratkozási listákra, a lejátszási listákra, a keresőre és egy videó megtekintése után a "következőként" ajánlott felvételekre fókuszál. Egy megjelenítés csak akkor számít, ha a felhasználó minimum egy másodpercig a kép legalább felét látta. Viszont egyáltalán nem számít bele a mérőszámba a YouTube mobil weboldal, az emailekben vagy push üzenetekben megjelenő videó vagy a háttérben lejátszott tartalmak - erről bővebben itt.

youtube-studio-impressions

Ebből láthatja az alkotó, hogy a YouTube mely videóit tartja a legérdemesebbnek az ajánlásokra, mekkora lehet a tartalom potenciális elérési száma, vagyis például milyen típusú tartalmakat vagy videóformátumokat érdemesebb a jövőben készíteni. Ezenkívül a megtekintés átkatinttási aránya (CTR) százalékosan jelzi, hogy hányan kattintottak ténylegesen az ízelítő kép után a teljes videóra, azaz mennyire volt hatékony a címadás és a kiválasztott előnézeti kép. Harmadik új típusú mérésként pedig az egyedi látogatószám is látható, amely összesíti, ha a felhasználók asztali verzióban, mobilról tekintették meg a videókat, és azt is, ha egyszerre többet is megnéztek. Ezzel például a youtuberek összehasonlíthatják a feliratkozói bázisukat és a videókat elérő felhasználók számát, ami esetleg újabb tárgyalási feltételnek számíthat a szponzori megbeszéléseken.

A videós közösségi oldal az új mérőszámokkal igyekszik összehasonlíthatóvá tenni a saját adatait a konkurens Facebook lejátszások alatt megjelenő megtekintési számokkal, amelyek például az automatikus lejátszás következtében nagynak tűnhetnek. A YouTube eddig is megmutatott néhány analitikai adatot a tartalomfeltöltőknek, de a mostaniakból sokkal több következtetést le tudnak majd vonni a közönségükről és a feltöltések teljesítményéről. Mindez a Google videós szolgáltatásának azért is fontos, hogy az eddig a televíziós reklámhirdetésekre fordított összegekből még többet a platformra tudjon vonzani, ehhez pedig pontos és nagy látogatottsági számokat felmutató mérésekre van szükség, illetve egyre több és jobb videóra.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.