Szerző: Habók Lilla

2018. január 17. 13:20

Több tízezren repülhetnek a YouTube Partnerprogramból

Újra szigorúbb feltételrendszer következik a YouTube Partnerprogramban innentől kezdve, ami február 20-tól visszamenőleg is érvénybe lép. A Google így próbálja marasztalni a hirdetőket, és minőségi tartalmakat ígér számukra.

Átalakul a YouTube Partnerprogramja a szolgáltatást érő kritikák miatt, ami sok videós bevételszerzését fogja érinteni. Tavaly április óta a programhoz bárki csatlakozhatott, akinek a csatornája tízezer megtekintés felett járt, és így elkezdhette a hirdetésekből járó jutalékok gyűjtését. A Google legújabb bejelentése szerint az eddigi feltételek helyett másik lép életbe, és az új szabály szerint a tartalomfeltöltő videóinak legalább 4000 órás nézettséggel kell rendelkezni az elmúlt 12 hónapban, plusz minimum 1000 feliratkozónak is kell követni a csatornát.

Az új szabály nem csak a frissen belépő tagokat érinti, hanem visszamenőlegesen is elkezdi a vállalat a gyomlálást február 20-tól. Tehát a jelenlegi partnerek nagyjából egy hónapos felkészülési időt kaptak, hogy teljesítsék a követelményeket. A jelenlegi állás szerint egyelőre nagyon sokan nem felelnek meg a kritériumoknak, a YouTube "jelentős számú" csatorna tulajdonosról beszél, de a Recode-nak név nélkül nyilatkozó iparági forrás szerint "több tízezer" videóst érint a módosítás.

Még néhány pénzügyi adatot is említ a Google, közleménye alapján a "kirúgásra", pontosabban fizetés nélküli munkára ítélt tartalomfeltöltők eddig sem kerestek túl sok pénzt a programmal. Állítása szerint a videósok 99 százaléka kevesebb mint 100 dollárt gyűjt be a platform segítségével egy év alatt. A 90 százalékuk pedig kevesebb mint 2,50 dollárt keres egy hónapban. Valószínűleg a vállalat alaposan elemezte, hogy az újonnan megszabott feltételekkel továbbra is a programban maradjanak a számára fontos feltöltők, akik a legnagyobb nézettséget generálják a felületen - így a benn maradók valószínűleg több pénzt is kereshetnek majd.

Az viszont tény, hogy a ma híresnek számító youtuberek mind kis tartalomgyártóként kezdték, és fokozatosan nőttek akkorára, ami már nekik is és a Google-nek is jövedelmező lett. A nagyon magasra helyezett monetizálási küszöb pont ezeket a potenciális "YouTube-csillagokat" tántoríthatja el a kísérletezéstől, amivel komoly veszélybe kerülhet a szolgáltatás lenyűgöző tehetség-futószalagja.

A hirdetőkért mindent

Cserébe a YouTube azt ígéri a hirdetőknek, hogy a kevesebb számú csatorna sokkal minőségibb tartalmakat fog bemutatni. Nem fordulhat elő a jövőben a probléma, hogy a reklám a cég nézőpontjaival teljesen ellentétes vagy akár szélsőséges, trágár videók mellett jelenjen meg, ami miatt a hirdetők kezdtek elfordulni a Google-től. Bár a YouTube különböző eszközökkel igyekszik küzdeni a szélsőséges tartalmak ellen, de ez a módosítás nem lesz hatással videók feltöltésére, csak épp pénzt nem lehet majd azokkal keresni. A lépés inkább az össze-vissza működő demonetizáló rendszert követi, ami helyett kidolgozottabb algoritmus fogja szűrni a spameket és a zaklatásra utaló jeleket a kisebb partnerprogram videói között.

Ezenkívül a YouTube egy még szűkebb körű, Google Preferred programmal is rendelkezik, amely a legnépszerűbb csatornákat ajánlja és kiemelt támogatási lehetőséget biztosít a videósok számára. Ennek tagja volt az utóbbi hetek egyik legnagyobb botrányát kavaró Paul Logan is, aki teljesen elfogadhatatlan módon mutatta be a japán Aokigahara "öngyilkosok erdejét". Végül a YouTube a népszerű videóst eltávolította a Preferred programból, de valószínűleg ennek az esetnek következménye a szigorítás ezen a téren is.

Úgyhogy a jövőben a Google Preferred tartalmait egyesével manuálisan vizsgálják majd felül a moderátorok, és kézzel rendelik hozzá a hirdetéseket is. Ennek értelmében pedig már egyáltalán nem meglepő a tízezer moderátor alkalmazása. Az ígéret szerint a kézi átnézés február közepéig fejeződik be az Egyesült Államokban, március végére pedig világszinten mindenhol, ahol a hirdetők a Preferred programot elérhetik.

google_preferred

A Google Preferred bejelentése 2014-ben

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Végül pedig a YouTube egy háromszintű alkalmassági rendszer bevezetését is tervezi a "következő hónapokban", amely a hirdetők számára jelzi majd, hogy a tartalom mennyire biztonságos a márka számára. Azaz valószínűleg a cégek olcsóbban vásárolhatnak majd olyan hirdetési helyeket, ami kevésbé ellenőrzött vagy a családbarát tartalmak határán mozog, viszont a mélyen a pénztárcába nyúló cégek kifejezetten egyénileg ellenőrzött és elhelyezett reklámhelyeket fognak kapni a jóval magasabb összegért - eltűnik tehát a jelenlegi bináris, monetizált-demonetizált beosztás. A hirdetések megjelenéséről pedig részletes jelentések is fognak készülni a cégek számára, egyelőre az Integral Ad Science (IAS) keretében egy béta jelentéskészítés fut, de hamarosan várható egy bétaverzió a DoubleVerify rendszerben, és a YouTube partneri megállapodáson is dolgozik az OpenSlate, comScore és Moat online hirdetésekkel foglalkozó vállalkozásokkal.

Kérdéses, hogy mennyire lesz tartható a manuális átnézések terve és határideje, de látszik a YouTube elkötelezettsége, hogy a hirdetők felé bármi áron bizonyítson. A több tízezer kirúgásra ítélt partner-videósnak viszont rosszul esik a döntés, és bár az új feltételek jobban átgondoltnak tűnnek, de a cég megtehette volna például, hogy a kihulló partnerek számára a Twitch-hez hasonló Affiliate programot biztosítson.

a címlapról